וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חסמה את הגישה לווטסאפ: "צוקרברג ציוני"

טהראן הודיעה על הצעד הקיצוני בשל מוצאו היהודי של מייסד פייסבוק, שרכש לפני כחודשיים וחצי את יישום ההודעות הפופולארי. לדברי צנזור האינטרנט, ייתכנו בקרוב חסימות נוספות

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג. ספטמבר 2013, וושינגטון. GettyImages
"אמריקני ציוני". מארק צוקרברג/GettyImages

הממשלה באיראן חסמה את הגישה ליישום ההודעות הפופולארי ווטסאפ, בשל מוצאו היהודי של בעלי החברה, מארק צוקרברג. "הסיבה לחסימה היא רכישתה של ווטסאפ על ידי פייסבוק, שמייסדה הוא אמריקני ציוני", נימק אתמול (שישי) עבדולסמד חורמדבי, ראש הוועדה למניעת פשעי אינטרנט במדינה, את הסיבה לצעד הקיצוני, שבוצע כחודשיים וחצי לאחר רכישת הענק עבור סכום כולל של 19 מיליארד דולר. מפייסבוק טרם נמסרה תגובה לדברים.

"משמרות המהפכה רואות ברשתות החברתיות איום גדול, משום שהן מהוות מוקד משיכה עבור צעירים רבים ככלי להעברת מסרים", הסביר בלוגר איראני בשיחה עם "פוקס ניוז". לדבריו, "המנהיג העליון חמינאי ומקורביו קלטו את הכוח הפוטנציאלי שיש לפלטפורמות הללו לאחר 'המהפכה הירוקה' ב-2009".

עוד כתבות על איראן בוואלה! חדשות:
"אני הוא רוחאני": הסרט החדש שמסעיר את איראן
בדיקות פולשניות ואדישות: נציב שב"ס באיראן הודח
חגיגות יום האישה באיראן: "עניין מערבי ומוטעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושש מהתקוממות נוספת. האייתוללה עלי חמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז יוני 2009, לאחר המהומות שפרצו במדינה עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות בהן נבחר הנשיא הקודם מחמוד אחמדינג'אד, והאלימות הקשה שספגו מצד כוחות הביטחון במדינה, פנו פעילי האופוזיציה באיראן לרשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, כמו גם לאתרי בלוגים שונים, כדי להביע את מחאתם.

זמן קצר לאחר שהתגבשה אופוזיציה חריפה נגד שלטון האייתוללות במרחבי הרשת החלו הרשויות לפגוע בגישה לאינטרנט וחסמו אתרים בהם הובעו מסרים שאינם תואמים את עמדת איראן הרשמית. כעת, לאחר הדיווח גם על חסימת ווטסאפ גובר החשש במדינה מחסימה של שירותים נוספים, בהם פייסבוק, ויבר ואינסטגרם. לדבריו של הצנזור חומרדבי, "אין לפי שעה תכניות לחסום אתרים נוספים, אולם הם עשויים להתווסף בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully