וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מכונית: הוארך מעצר בני זוג בחשד ל"תג מחיר"

2.5.2014 / 0:40

בני הזוג מיצהר נעצרו לאחר שרכב הזהה לזה שבבעלותם תועד בזירת האירוע באום אל פחם לפני כשבועיים. הם מכחישים את מעורבותם: "יצהר הוא יישוב פתוח. שכן לוקח משכן את הרכב"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול (חמישי) את מעצרם של בני זוג מיצהר שנעצרו ביום רביעי בחשד למעורבות באירוע ה"תג מחיר" באום אל פחם בחודש שעבר. מעצרו של הגבר הוארך בארבעה ימים ואילו מעצרה של האישה הוארך רק עד היום. זוג נוסף שנעצר גם כן ברביעי שוחרר בתום חקירה.

עוד חדשות מהארץ:
רצח הצעירה במגדל העמק: מתחזק החשד שמדובר בפיגוע
"אם 'הסנדק' יעז לאיים עליי, אני אצפצף עליו"
"כל החיים בכלא": העבריין הוותיק בישראל נעצר שוב

האירוע אירע לפני כשבועיים, כאשר כתובת נאצה התגלו על חומת המסגד ערק א-שבאב בעיר. על החומה הפנימית רוססה הכתובת "צו תפיסה - ערבים החוצה". בנוסף, הוצתה דלת הכניסה הראשית למקום.

דלת מסגד הוצתה באום אל-פחם, 18 באפריל 2014. שלומי גבאי
דלת המסד החרוכה/שלומי גבאי

שני הזוגות נעצרו מפני שבבעלותם מכונית מסוג "סוזוקי בלנו", זהה לזו שנצפתה בסרטון המתעד את האירוע. בתום חקירת שני הזוגות, הוחלט כאמור לשחרר את אחד מהם. בני הזוג שמעצרם הוארך אתמול אינם משתפים פעולה עם החוקרים. בשלב זה, המשטרה אינה מייחסת לאישה מעורבות בהצתה. בעלה אינו מחזיק ברישיון נהיגה ולכן החשד המרכזי הוא שרכבם שימש את הפורעים להגיע לזירה ולעזוב אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"זה לא רכב נדיר"

במהלך הדיון, אמר בא כוחם של בני הזוג, עורך הדין איתמר בן גביר מארגון "חננו", כי התמונות מהאירוע מוכיחות שאין להם קשר להצתה. "לגופם של הדברים, השאלה המרכזית היא אם יש חשד סביר", אמר וטען כי מצפייה בסרטון המתעד את האירוע עולה בבירור שלא מדובר בבעל. הוא התייחס לעובדה שמדובר ברכב נפוץ בכבישי ישראלי: "לא מדובר באיזה רכב מיוחד שהוא נדיר ואין אותו במדינת ישראל... נניח שזה אותו מספר רכב. אז מה? היישוב יצהר הוא יישוב פתוח, זה סוג של קיבוץ, שכן לוקח משכן אחר את הרכב. במקרה שלנו, גם אם יש מספר רכב, אין בכך ולא כלום".

השופטת אביטל חן נעתרה לבקשת המשטרה וקבעה שיש חשד סביר שבני הזוג מעורבים בתקרית. "בית משפט מודע לכך שקיימים מספר כלי רכב ביישוב יצהר מסוג 'סוזוקי בלנו' - ואף מודע למספר המדויק של אותם כלי רכב", אמרה אך הוסיפה: "העובדה לפיה הגיעו חוקרי המשטרה דווקא למשיבים שבפניי אינה מקרית".

בתום הדיון, אמר עו"ד בן גביר: "התנהלות המשטרה שערורייתית. חוקרי המשטרה פגעו בצורה קשה בזכויות העצורים ובמיוחד בזכויות האישה, וזאת במטרה להפעיל עליה לחץ פסול בכדי להוציא ממנה הודאה במעשים שלא ביצעה. לצערי, ההתנהלות החמורה של משטרת מחוז ש"י הביאה לכך שלא התאפשר לבני הזוג למסור את גרסתם, וזאת משום שנמנע מהם ייצוג משפטי. אני בטוח כי כעת, לאחר שהותר לבני הזוג לפגוש עו"ד, ימסרו את גרסתם שתבהיר כי אין להם חלק במעשים הללו, וישוחררו בהקדם מן המעצר".

דלת מסגד הוצתה באום אל-פחם, 18 באפריל 2014. שלומי גבאי
הכתובת שרוססה ליד המסגד/שלומי גבאי

במהלך היום פנתה מנהלת אגף הרווחה במועצה האזורית שומרון, חיה שכנר, למחוז תל אביב במשרד הרווחה, למפקחת המחוזית לחוק נוער ולהנהלת שירותי הרווחה במחאה על כך שמשטרת ישראל עצרה את שני הזוגות, הורים לעשרה קטינים ביצהר, מבלי ליידע את שירותי הרווחה, בניגוד לחוק הנוער על פיו אין להשאיר קטין נזקק ללא השגחה. לדבריה, בכך סיכנה המשטרה את שלומם הרגשי והפיזי של קטינים שהקטן שבהם בן שנתיים וחצי והגדול בן 10. וזאת, לאחר שהמעצר בוצע לעיני הילדים, שפרצו בבכי, למרות בקשות ההורים. "מדובר בהפקרות ובנושא שלא נעבור עליו בשתיקה", הודיעה.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הצטרף למחאה. "מבלי לגרוע מחובתה של המשטרה לעשות את תפקידה, לא יעלה על הדעת שיופקרו ילדים, מבלי ליידע את שירותי הרווחה", אמר. "אני מצפה מהשר לביטחון הפנים ומהמחלקה לחקירות שוטרים לחקור את הנושא ולבדוק כיצד קרה ששוטרים פעלו ללא שיקול דעת תוך פגיעה ברווחת הילדים ובהתאם להעמיד אותם לדין משמעתי". לדבריו, "חשוב שכוחות האכיפה יפעלו בגבולות החוק גם בתוך יצהר".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully