וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני ששוחרר בעסקת שליט נתפס בדרכו לפיגוע

18.3.2014 / 2:29

צעיר בן 26 תושב השטחים נעצר במחסום קלנדיה שמצפון לירושלים, כשברשותו סכין גדולה ודגל פלסטין. החשוד, שריצה מאסר של 3 שנים ושוחרר ב-2011, הודה שתכנן לבצע פיגוע דקירה

מוחמד רמאנה, פלסטיני בן 26, נתפס אמש (שני) במחסום קלנדיה שמצפון לירושלים כשבתיקו סכין גדולה ודגל פלסטין. בחקירתו הראשונית הוא הודה שהתכוון לבצע פיגוע דקירה במקום. החשוד הוא מחבל מורשע אשר ריצה מאסר של שלוש שנים בגין ירי שביצע לעבר ישוב ביהודה ושומרון. עוד מתברר כי רמאנה שוחרר לגדה בשנת 2011 במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. הוא נלקח לחקירה במפלג המיעוטים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. מפרטים ראשונים נראה שרמאנה פעל באופן עצמאי ולא הוכוון על ידי ארגון כלשהו.

רק לפני חצי שנה נרשם באותו אזור אירוע בו היה מעורב מחבל ממשוחררי עסקת שליט. יונס ג'חג'וח בן ה-19 נהרג בחודש אוגוסט בעימותים עם כוח מסתערבים של מג"ב במחנה הפליטים קלנדיה. הוא שוחרר ב-2011 מהכלא הישראלי. בתקרית נהרג פעיל טרור נוסף המוכר לשב"כ. מתחקיר האירוע בו נהרגו בסך הכל שלושה פלסטינים, עלה כי במהלך מעצר המבוקשים הותקף כוח מסתערבים. גורם צבאי מפיקוד מרכז אמר אז כי בהפרות הסדר נשקפה סכנת חיים ממשית לכוח ולכן נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות נגד אותם מתפרעים אלימים.

מנתוני השב"כ שפורסמו בינואר, עולה כי פעילות הטרור ביהודה ושומרון נמצאת במגמת עליה. הגידול בפיגועים בגדה בא לידי ביטוי באירועי ירי, הפעלת מטענים והשלכת רימונים, וגם בפיגועים עממיים כמו השלכת בקבוקי תבערה. בשנת 2013 דווח על 858 פיגועים לעומת 535 בשנת 2012. מדובר בעליה של 60%.

עוד בוואלה! חדשות
"מחר יהיה חשוד-לרגע חדש": שליח וואלה! במלזיה מדווח
"גילוי גלי הגרוויטציה - בסקאלה של פרס נובל"
ה"נקמה" של פוטין: סנקציות נגד בכירים אמריקנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully