וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל אישרה למצרים להכניס שני גדודים לסיני

15.7.2013 / 20:06

ביממה האחרונה העבירה מצרים את הבקשה, שנענתה בחיוב על ידי שר הביטחון יעלון. הכוחות המצריים יפעלו בעיקר באזור אל-עריש ורפיח, ויהיו אמונים על בלימת פעילי ג’יהאד

מצרים פנתה ביממה האחרונה למשרד הביטחון בבקשה להכניס שני גדודי חי"ר נוספים לסיני - בדגש על אזור אל-עריש ורפיח. שר הביטחון משה יעלון בחן את הנושא ואישר את הכנסת הגדודים, שתתרחש בימים הקרובים.

מטרת כניסת הכוחות היא לבלום כנופיות בדואים וארגוני ג'יהאד עולמי שפתחו בעימותים אלימים, שכוללים שימוש באש חיה, נגד כוחות צבא מצרים. מדובר בתוספת כוח משמעותית לצבא מצרים, שכוללת ארבעה גדודים מעבר למוסכם בנספח להסכם השלום עם ישראל.

בצה"ל ובמערכת הביטחון מביעים דאגה מהמתיחות הגוברת בגבול עם מצרים, בעקבות הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי שערערה את היציבות באזור. לפחות שלושה בני אדם נהרגו לפנות בוקר בפיגוע בצפון סיני, מירי רקטות נגד-טנקים לעבר האוטובוס שבו נסעו. ההרוגים הם פועלים, ששבו מהעבודה במפעל בטון בחצי האי. עוד 17 בני אדם נפצעו בפיגוע. רבים מהם נפצעו באורח קשה.

חיילים מצרים שומרים על הגבול ברפיח, יולי 2013. AP
הכוחות המצריים יבלמו ויתעמתו עם כנופיות בדואים ופעילי ג'יהאד. צבא מצרים ברפיח/AP

מקורות ביטחוניים ועדי ראייה אמרו כי במהלך הפיגוע, סמוך לשדה התעופה באל-עריש, צעקו המחבלים "אללה אכבר". בהודעה שפרסם בפייסבוק, אמר בכיר האחים המוסלמים, עיסאם אל-עריאן, כי המודיעין המצרי אחראי לפיגוע.

הטרור בסיני: 3 הרוגים במתקפת רקטות על אוטובוס. רויטרס
האוטובס שנפגע מטיל, סיני, הבוקר/רויטרס

האני איסמעיל, אחד הפועלים באוטובוס, אמר כי כלי רכב צבאי חלף במקום ולא עצר כדי לסייע לנפגעים. "באמצע הדרך הרגשנו פיצוץ. עד שהבנו מה קורה וירדנו מהאוטובוס, ראינו את הצבא חולף אבל החיילים לא עצרו", סיפר. לדבריו, הפועלים חיפשו זה את זה ואיתרו את הגופות בתוך האוטובוס. "הבנו שנפגענו מרקטה, ואחרי עשר דקות הגיע אמבולנס".

אחיו של האני, איימן, שמיהר לזירת הפיגוע, האשים את תנועת האחים המוסלמים באחריות לירי הרקטות. "לפני כמה ימים הם אמרו שהם יעשו פיגועי התאבדות. הצבא עובד קשה כדי להגביר את המעצרים של החמושים, ואנחנו מודים לו על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully