וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין רואה ברב אליהו מועמד לא ראוי לרב הראשי

גלעד גרוסמן

3.7.2013 / 0:06

רב העיר צפת, המועמד למשרת הרב הספרדי הראשי, נחקר בעבר במשטרה בחשד להסתה לגזענות. כעת, שרת המשפטים תשקול לפתוח נגדו בהליכים משמעתיים. "מפסיקותיו עולה ניחוח גזעני"

בעקבות פניות שונות שהגיעו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנושא מועמדותו של רב העיר צפת, שמואל אליהו, לתפקיד הרב הראשי הספרדי, הוחלט ש"ככל שהנושא יהיה אקטואלי הרי שיתאפשר לרב שימוע בעניין זה". לוואלה! חדשות נודע כי בישיבות שנערכו בפרקליטות הביע היועץ את דעתו שמדובר במועמדות בלתי ראויה, נוכח ההתבטאויות הגזעניות של הרב והאופי הממלכתי של המשרה. אליהו נחקר בעבר בחשד להסתה לגזענות בעקבות פסק הלכה שהוציא, יחד עם רבנים נוספים, לפיו אסור ליהודים למכור או להשכיר דירות לערבים.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"במהלך שנים ארוכות הטיף לגזענות ויישם אותה הלכה למעשה". הרב אליהו/נמרוד סונדרס

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה אמש (שלישי) כי "פסיקותיו והתבטאויותיו של הרב אליהו התומכות באפליה לאומנית ואשר עולה מהם ניחוח גזעני, עלולות לפגוע במרקם היחסים העדין ממילא ולהעמיק את האיבה והשנאה ולהעמיק את השסע הפנימי בינינו לבין אזרחי ישראל הערבים". כמו כן, נודע כי לבני בוחנת אפשרות לפתוח מכוח סמכותה בהליכים משמעתיים נגד אליהו. לבני פנתה בחודש שעבר ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל את חוות דעתו באשר לאפשרות לפתוח בהליכים משמעתיים נגד הרב אליהו בעקבות ההתבטאויות הגזעניות המיוחסות לו.

בין הפונים לוינשטיין בבקשה לבחון את מועמדותו של אליהו למשרת הרב הראשי, נמצא חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) אשר כתב במכתב ליועץ: "בין המועמדים צורמת במיוחד מועמדותו של הרב שמואל אליהו, שבמהלך שנים ארוכות הטיף לגזענות ויישם אותה הלכה למעשה בפסק הלכה האוסר על מכירה או השכרת דירות לאזרחים ערבים". עוד הוסיף כבל: "הרב אליהו מנצל באופן עקבי את משרתו הציבורית על מנת להסית כנגד מיעוט במדינת ישראל המונה חמישית מאוכלוסיית המדינה. זאת, תוך שימוש בכל במה אפשרית על מנת להפיץ אמירות נוטפות גזענות דוגמת 'יהודי לא צריך לברוח מערבים. יהודי צריך להבריח ערבים'".

יהודה וינשטיין. דודו ועקנין, ספק 500
"ככל שהנושא יהיה אקטואלי הרי שיתאפשר לרב שימוע בעניין זה". וינשטיין/ספק 500, דודו ועקנין

מועמדותו של אליהו לרב הספרדי הראשי של מדינת ישראל החלה לצבור תאוצה בשבועות האחרונים, כאשר דמויות פוליטיות כגון סגן שר הדתות אלי בן דהן, יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד וחברת הכנסת שולי מועלם החלו לפעול מאחורי הקלעים לקידום מועמדותו של אליהו. מאמציהם נעשים כאמור מאחורי הקלעים בשל החשש מהתנגדות של גורמים פוליטיים וארגוני שמאל בגלל עמדותיו השנויות במחלוקת של אליהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully