וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישראל כץ ניצח בבחירות ליו"ר מזכירות הליכוד

1.7.2013 / 0:25

שר התחבורה שמשמש זה עשור כיו"ר המזכירות, גרף 60% מקולות הבוחרים וניצח את ח"כ מירי רגב. דני דנון זכה בתפקיד יו"ר מרכז הליכוד וזאב אלקין בתפקיד יו"ר הלשכה

שר התחבורה, ישראל כץ, נבחר אמש (ראשון) ליושב ראש מזכירות הליכוד לאחר שגבר על חברת הכנסת מירי רגב בהתמודדות על התפקיד. 60% מבעלי זכות הבחירה הצביעו עבור כץ, בעוד ח"כ רגב קיבלה 40% מהקולות. כץ שלח הודעה לתומכיו שבה כתב: "ניצחנו! אני מודה לכם על התמיכה הרחבה ועל האמון שנתתם בי, למרות הלחצים הכבדים שהופעלו. אני מתחייב להוציא את הליכוד לדרך חדשה ולהכין אותו לקראת ניצחון בבחירות הבאות".

עם פרסום התוצאות, שלפי שעה אינן רשמיות, התקשרה רגב לשר כץ. "איחלתי לו בהצלחה, אני מכבדת את התוצאות ואת רצון הבוחרים", אמרה. רגב, שבתחילת יום הבחירות אמרה כי היא "מרגישה שהמהפך בדרך", הוסיפה כי היא "מודה על התמיכה המרשימה שקיבלתי בהתמודדות בתנאים לא פשוטים ובפרק זמן קצר ביותר מול שר ויו"ר מזכירות מכהן".

ח"כ ישראל כץ בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
נותר האיש החזר במרכז הליכוד. השר ישראל כץ/טלי מאייר

לדבריה, "תנועת הליכוד תצא מכאן מאוחדת וחזקה אל מול האתגרים הלאומיים, החברתיים והמדיניים. אני שולחת ברכת תודה לכל הפעילים והחברים שליוו אותי בהתמודדות . אמשיך לפעול למען חיזוקה של תנועת הליכוד".

במהלך היום הצביעו חברי מרכז הליכוד גם עבור יושב ראש המרכז – תפקיד שבו זכה סגן שר הביטחון, דני דנון, אשר התמודד מול איש המחנה הלאומי מיכאל פואה, שהיה יועצו של השר לשעבר משה כחלון. סגן שר החוץ, זאב אלקין, ניצח בהתמודדות על תפקיד יושב ראש הלשכה - הגוף האידיאולוגי שבסמכותו לקיים את הדיונים הרעיוניים בנושא המדיני.

דני דנון באירוע הליכוד ישראל ביתנו הערב בגני התערוכה, ינואר 2013. שלומי גבאי
דני דנון/שלומי גבאי

מזכירות הליכוד הינה גוף שמשמש למעשה מעין "דירקטוריון" של התנועה, ובו מתקבלות החלטות ביצועיות הקשורות לתנועה. במזכירות חברים כל חברי הכנסת של המפלגה וכן פעילים מרכזיים. שר התחבורה ישראל כץ, החזיק בתפקיד זה למעלה מעשור ונחשב לאחד האנשים החזקים במרכז הליכוד. חברת הכנסת רגב נהנתה מתמיכתם של השרים גלעד ארדן, גדעון סער וסילבן שלום – שלושתם יריבים פוליטיים של כץ, שהיו מעוניינים לראות בהדחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully