וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הבריאות: "לאשר ברוחב לב קנביס לחולים"

לי בן שי

5.5.2013 / 12:30

יעל גרמן הגיבה לסטטוס של אברי גלעד שהופץ ברשת בנוגע להגבלת מספר מקבלי הסם וטענה שהיא "מאוד בעד הקלת הסבל מחולים בכלל ובפרט". עם זאת קבעה כי מתנגדת להפיכתו לחוקי

האם השימוש בקנביס לצרכים רפואיים יורחב? שרת הבריאות יעל גרמן הצטרפה לאחד הדיונים החמים ברשת ובציבור, כאשר בחרה להגיב על הסוגיה שבמחלוקת בעמוד הפייסבוק שלה. ביום שישי האחרון הגיבה גרמן לפניה של אברי גלעד שהפכה לוויראלית ברשת החברתית בנוגע להגבלת מספר החולים שמורשים לקבל קנביס רפואי. מדבריה של גרמן ניתן להבין כי השרה תומכת בהרחבת האישור לקבלת קנביס רפואי, כשהדבר משמש להקלה על סבלם של חולים.

גלעד כתב סטטוס ארוך על הקשיים שמערימות הרשויות על החולים המבקשים למצוא מרפא למחלתם בצמח, שמחקרים רבים הוכיחו את יעילותו בהקלה במכאובים שונים. "ראשית הם מחליטים להגביל את מספר מקבלי התרופה הנפלאה הזאת ל- 7,500 איש וזהו", כותב גלעד. "ההערכה מדברת על 40,000 איש הזקוקים לתרופה באופן אקוטי. כלומר על כל חולה שמקבל יש שישה שמייחלים למותו כדי שיתפנה תקן. אחר כך מתחילים להוציא מחלות שכבר קיבלו ומוכח מדעית מעל כל ספק שהן מגיבות לקנביס טוב מלכל תרופה אחרת מרשימת המחלות המותרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסטטוס שזכה לאלפי שיתופים בפייסבוק, טען גלעד שמטרתו ליצור לחץ ציבורי נגד ההחלטה להגביל את השימוש לחולים. שרת הבריאות לא נותרה מאחור וענתה לגלעד מעל דפי הפייסבוק. "אז ככה: אני מאוד בעד הקלת הסבל מחולים בכלל ובפרט ואם הקנביס תורם לכך אזי יש לאשרו ברוחב לב", כתבה השרה, אך סייגה כי היא "מאוד מתנגדת להפיכתו לחוקי ונטילתו החופשית על ידי כולם, מפני שהשתכנעתי כאמור בנזקים העלולים להיגרם לצורכים אותו. ממש כפי שנותנים מורפיום לחולים אחרי ניתוחים קשים אבל לא יעלה על הדעת לתת אותו באופן חופשי לכל דורש, כך גם עם הקנביס. וכן, אני מודעת להבדל. לכן, מחד - יש להקל על חולה שיתברר שתרופות רגילות אינן מסייעות לו והקנביס מסייע. מאידך, יש להיזהר מזליגתו לשוק החופשי לשימוש חופשי לכל". היא סיכמה כי תמתין להמלצות הדרג המקצועי בנושא.

לפני כשבועיים הגישה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים, שתקבע כי הקנביס יועבר מפרק החומרים ללא תועלת רפואית אל הפרק שמפרט חומרים בעלי תועלת רפואית, דבר שיקל על קבלת המרשמים לשימוש רפואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסטטוס של גרמן זכה למאות לייקים ושיתופים ובתגובות אליו התפתחו דיונים ארוכים בעד ונגד הרחבת השימוש בקנביס, שלחלקם גם ענתה השרה בעצמה. בין המשתפים גם גלעד עצמו שאמנם הודה לה על תשובתה, אך המשיך להקשות בנושא. כעת נותר לחכות ולראות אם הדיון המורכב יקבל גם חשיבות מרכזית מחוץ לרשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully