וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערימת נעליים מול מעון נתניהו: "צדק לניצולי השואה"

מיצג יוצא דופן הוקם מול מעון ראש הממשלה בירושלים במטרה "לזעזע" את נבחרי הציבור והרשויות ולהביא לשינוי ביחס לניצולי השואה. "זרקתם אותם כמו נעליים ישנות"

צילום: עומר מירון, עריכה: רן מנחם

עשרות בני אדם לקחו היום (שישי) חלק במיצג יוצא דופן שהוצג מול מעון ראש הממשלה בירושלים במטרה להעלות את המודעות לטיפול בניצולי השואה. המיצג, הראשון מסוגו, כלל ערימה של נעליים ישנות שהונחו במקום כזכר לערימות הנעליים שנאספו בשואה. המשתתפים גם הניפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "אתם הורגים אותם בשקט", "איפה הכסף שלהם?" ו-"זרקתם אותם כמו נעליים ישנות".

פעילים הקימו מיצג נעליים למען ניצולי שואה מול מעון ראש הממשלה. יואב דודקביץ'
"יש כסף, הוא פשוט לא מגיע לניצולים". המיצג מול מעון ראש הממשלה, היום/יואב דודקביץ'

רפי טל, ממארגני המיצג, סיפר על המחאה היצירתית. "מה שאנו עושים פה הוא עוד צעד למען אלה שלא יכולים להיות פה היום, למען אלה שממשלות ישראל לא דאגו לטפל בהם ב-30-40 השנים האחרונות", הסביר. "אנחנו באים להילחם על רפורמה מאוד גדולה שתהיה בארגונים ובעמותות שמטפלים בניצולי השואה, וכמובן לטפל בכל הנושא של העברת התקציבים מהעמותות והקרנות אל ניצולי השואה. אני רוצה לבצע רפורמה, שמדינת ישראל - משרד האוצר או משרד הרווחה - יעביר בעצמו את הכסף לניצולים, כי יש כסף, והכסף פשוט לא מגיע לניצולים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילים הקימו מיצג נעליים למען ניצולי שואה מול מעון ראש הממשלה. יואב דודקביץ'
"אף אחד לא דואג לניצולי השואה"/יואב דודקביץ'

הוא סיפר גם על מה שהוביל אותו להגות את הרעיון. "אני יזמתי פרויקט חברתי אחר שנקרא 'שף מכל הלב', שבמהלכו נחשפתי לעשרות, אולי אפילו כמאה, ניצולי שואה מכל רחבי הארץ, שסיפרו לי שהממשלה לא מעבירה להם כספים, שאף אחד לא דואג להם, שאף אחד לא מטפל בהם, ובאנו היום פה עם מיצג, שקראתי באמצעות הפייסבוק לכל ישראלי וישראלית להביא איתם נעל ישנה, ולהקים את המיצג המזעזע הזה, מיצג ערימת הנעליים, על מנת שאולי נצליח לעורר את נתניהו ואת הממשלה החדשה שתקום ונוכיח להם שעם ישראל יפעל למען ניצולי השואה, ויפעל למען כל קבוצה באוכלוסייה שלא זוכה לשוויון או צדק מהרשויות ומהממשלה".

פעילים הקימו מיצג נעליים למען ניצולי שואה מול מעון ראש הממשלה. יואב דודקביץ'
"אולי נצליח לעורר את נתניהו ואת הממשלה החדשה שתקום"/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully