וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה הגדולה: מצב חירום בחמש מדינות בארה"ב

9.2.2013 / 6:41

החוף המזרחי מתכסה אט אט לבן, כשהתחזיות צופות את ”סופת המאה”. כל הטיסות לניו יורק וממנה בוטלו. בקנדה השכנה נהרגו שלושה בני אדם כתוצאה ממזג האוויר הסוער שם

סופת השלגים החזקה שלקראתה התכוננו האמריקאים בחרדה בימים האחרונים עומדת בפתח: שלג החל לרדת ברחבי צפון-מזרח ארצות הברית הלילה (שבת), כשהתחזיות צופות את "סופת השלגים הקשה ביותר שפקדה את האזור במאה האחרונה". השלג צפוי להיערם בעיר ניו יורק עד לגובה של כ-80 סנטימטרים. כלל הטיסות לניו יורק וממנה כבר בוטלו כחלק מההיערכות להתגברות הסופה, וזאת לאחר ביטולן של אלפי טיסות אחרות בארצות הברית.

תמרור מכוסה שלג בעיירה פלהאם בניו יורק, ארה"ב, בפרואר 2013. רויטרס, רויטרס
שלג בעיירה בפלהאם במדינת ניו יורק, הלילה/רויטרס, רויטרס

גם במחוז אונטריו בקנדה מתחוללת סופת שלגים, שהיא חלק מאותה המערכת החורפית. לפחות שלושה בני אדם נהרגו שם בנסיבות הקשורות לסופה. על פי דיווחי הרשויות בקנדה, קשישה בת 80 תושבת העיר המילטון התמוטטה בעת שגרפה את השלג בחניית ביתה. כמו כן, שני גברים נהרגו בתאונות דרכים בעיר פיקרינג שממזרח לטורונטו.

המושלים של חמש מדינות בארצות הברית הכריזו הלילה על מצב חירום בשל סופת השלגים. תושבי מסצ'וסטס, רוד איילנד, קונטיקט, ניו יורק ומיין נקראו להישאר בבתיהם. עם זאת, אף שתנועת המכוניות הסואנת בדרך כלל בעיר ניו יורק הופסקה, עדיין נמצאים ברחובות העיר הולכי רגל רבים, גם אם מעטים מהרגיל.

בינתיים לא נערמו כמויות גדולות במיוחד של שלג, אך האמריקאים מתכוננים להמשך הסופה ברצינות המרבית. בתחנות דלק רבות באזור ניו יורק וניו ג'רזי נראו כבר מיום חמישי תורים ארוכים של מכוניות שהמתינו למלא דלק לקראת נסיעה לאזורים בטוחים יותר, לפני שהתחנות ייסגרו.

"אנחנו מתייחסים לסופה הזו מאוד ברצינות", אמר הממונה מטעם העיר ניו יורק על האגף לשירותי ביטחון וחירום, ג'רום האוור. רק לפני שלושה חודשים היכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית סופת ההוריקן "סנדי" שזרעה הרס רב וגבתה את חייהם של כמאה בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תצלום לוויין של הסופה שעושה את דרכה לעבר החוף המזרחי של ארצות הברית. רויטרס
תמונת לוויין של סופת השלגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully