וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון מקל למבצעי אונס קבוצתי בלוד

גלעד גרוסמן

24.1.2013 / 19:02

ארבעה אזרחי אריתריאה, שתקפו מינית אישה שיכורה, ירצו עד ארבע שנות מאסר בלבד. למרות חומרת המקרה, השופטים קיבלו את ההסדר עמם משום שהנאנסת לא שיתפה פעולה עם הפרקליטות

חטיבת דובר המשטרה

בית המשפט המחוזי בלוד גזר השבוע אחת עד ארבע שנות מאסר על ארבעה אזרחי אריתריאה, אשר הורשעו בשורה של עבירות מין באישה שיכורה אותה אנסו בלוד באפריל האחרון. כחודש לאחר האונס הוגש כתב אישום נגד הארבעה ונגד נאשם נוסף (שלבסוף האישום נגדו נמחק), כולם בני 20-25, בגין ביצוע אונס קבוצתי של אישה בת 40. בכתב האישום המקורי נטען שהחמישה הבחינו באישה בעת שהלכה שיכורה ברחוב, אז הובילו אותה למקום צדדי - שם ארבעה מהם תקפו אותה מינית בעוד החמישי צופה מהצד.

לפני כחודש הוגש כתב אישום מתוקן נגד ארבעה מהנאשמים, בו נטען כי במהלך האירוע הם הובילו את האישה אל שביל מוסתר בין שני בניינים - שם אילץ אותה אחד מהם לבצע בו מין אוראלי. לאחר מכן אנס אותה נאשם שני, בעוד שלישי מבצע בה מעשה מגונה. הנאשם הראשון הואשם בביצוע מעשה סדום תוך ניצול מצב המונע התנגדות, השני באונס, השלישי במעשה מגונה והרביעי בסיוע לאונס. הסדר הטיעון כלל הסכמה לעונש, לפיה הנאשם באונס ירצה ארבע שנות מאסר בגין אונס, ואילו שני הנאשמים המרכזיים הנוספים ירצו 26 ו-24 חודשי מאסר, והנאשם הרביעי ירצה שנת מאסר.

"הם ראו שאני נפלתי ושאין לי כוח"

בדיון שהתקיים השבוע הסבירה התובעת, עו"ד עדי בניטה מפרקליטות מחוז מרכז, כי ההסדר גובש בשל קושי להסתמך על עדותה של המתלוננת, ששינתה גרסאות במהלך החקירה. בין היתר היא סיפרה שנאנסה מוקדם יותר באותו ערב ואף לא רצתה לשתף פעולה עם הפרקליטות. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, המתלוננת אמרה במשטרה כי "הם היו כמו חתולים ולא היה לי זמן לנשום באמצע". עוד אמרה, בהתייחס לזה שהגברים פנו אליה אחרי שנפלה – ככל הנראה בגלל כמות האלכוהול הרבה ששתתה לכאורה: "הם ראו שאני נפלתי ושאין לי כוח. אמרתי 'אנשים, אני רוצה שאתם תעזרו'. אני צעקתי, בכיתי. צעקתי מאוד חזק". כאשר היא נשאלה מדוע שינתה גרסאות בחקירה, השיבה: "אני חשבתי שאף אחד לא היה מטפל בזה. התביישתי. פחדתי".

עיקר כתב האישום התבסס בסופו של דבר על עדותה של עדת ראייה, אשר התקשרה למוקד 100 של המשטרה והכווינה את השוטרים אל מקום האונס. אולם, גם אותה עדה לא רצתה לשתף פעולה עם הפרקליטות. למרות העונשים הקלים עליהם סיכמו הפרקליטות וההגנה, ביקשו הנאשמים להקל עמם. "אם אשפט לארבע שנים לא אוכל לסבול את זה, אני אמות", אמר הנאשם המרכזי. הנאשם בביצוע מעשה סדום אמר כי משפחתו באריתריאה רעבה ללחם וכי הגיע לישראל כדי לעבוד.

השופטים כתבו בגזר הדין כי נסיבות האירוע חמורות, "כשמדובר בבחורה אשר חלפה באקראי על פני הנאשמים ובשל מצבה הקשה לא יכלה להביע את התנגדותה ולתפקד באופן משמעותי, והיא נפלה קורבן לניצול מיני". למרות זאת, הם החליטו לכבד את הסדר הטיעון, בין השאר בשל הקושי של הנאשמים להבין שהאישה אינה מעוניינת לקיים עמם יחסי מין ובשל חוסר שיתוף פעלה מצד המתלוננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully