וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע מסעדה בהרצליה: "פוטרתי בגלל מילואים"

3.12.2012 / 17:27

דניאל רבין בן 25 שהחל לעבוד במסעדת "נאמוס" טוען כי פוטר ימים ספורים לאחר שהודיע על הזימון ל-25 ימי מילואים. "לא קיבלתי כל תלונה", אמר רבין. המסעדה: לא עמד בדרישות

כמו צעירים רבים אחרים, סיים דניאל רבין, תושב הרצליה בן 25, קורס ברמנים ומצא עבודה בתחום במסעדת "נאמוס" במרינה בהרצליה. לדבריו, היה מהצוות הפותח של המסעדה ואף הגיע לשלושה מפגשי התלמדות. העתיד נראה זוהר, אלא שבמאי השנה קיבל זימון ל-25 ימי מילואים. רבין, המשרת כלוחם בגדוד מילואים של חטיבת הצנחנים הודיע למעסיקיו על השירות שקיבל, אלא שלדבריו, מספר ימים לאחר מכן, שישה ימים בלבד לפני תחילת שירות המילואים הודיעו לו על הפסקת עבודתו.

לרבין אין כל ספק מהו הגורם שהביא לפיטוריו: "עבדתי שם כחודש, במהלכו לא הועברה אלי כל תלונה או טענה על איכות העבודה שלי, אלא להיפך. כשמנהל הבר התקשר אלי שבוע לפני המילואים ודיווח לי על הפסקת עבודתי הוא אמר לי שהסיבה לכך היא שאני לא מצייר בחלב של הקפוצ'ינו. אני ברמן מוסמך וטרם עבודתי במסעדה הועסקתי בארבעה ברים שונים ותמיד הייתי מצטיין. תחילה הייתי אדיש לכך, אך תוך כדי המילואים הרגשתי יותר ויותר פראייר. צריך לשים לדברים האלה סוף".

מיד לאחר סיום שירות המילואים פנה רבין אל קצין העיר בתל אביב וזה מימן עבורו עורך דין מטעם משרד הביטחון על מנת להגיש נגד המסעדה תביעה ולדרוש פיצויים. עו"ד גיל אגמון המייצג את רבין מטעם משרד הביטחון מזכיר כי החוק אוסר מפורשות לפטר אדם משום שירות מילואים: "על פי החוק לבעל העסק אסור לפטר בעקבות שירות מילואים ואסור בכל מקרה לפטר עובד 30 יום לאחר תום השירות. במקרים והפיטורים נעשו לפני תחילת השירות יש להוכיח כי הסיבה לפיטורים היא שירות המילואים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"בדרך כלל המעסיקים מכחישים וממציאים שלל סיבות אחרות לפיטורים". מסעדת "נאמוס" בהרצליה/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי אגמון, מדובר בתופעה רווחת, אך רק מעטים מחיילי המילואים פונים לקצין העיר ותובעים את מעסיקיהם: "לצערי, בדרך כלל אנשים לא מודעים לזכויות שלהם או לא רוצים לממש אותם. בדרך כלל המעסיקים מכחישים וממציאים שלל סיבות אחרות לפיטורים. הוועדה והמשפט עשויים לקחת זמן רב וחיילי המילואים, שהם בדרך כלל אנשים צעירים לא רוצים להתעסק עם זה".

במסעדת "נאמוס" דחו בשאט נפש את הטענות, וסיפרו כי כמה מהעובדים במסעדה משרתים גם כן במילואים וכי סיבת פיטוריו היא אי-עמידה בדרישות המקצועיות שהם הציבו: "מדובר במניפולציה שמבוססת על אפס אמת. אנחנו מעסיקים ומעריכים אנשי מילואים ובייחוד לוחמים. זה תנאי מועדף לבחינת מועמד. השף שלנו משרת בגולני, חזר עכשיו מצו 8 מהדרום ויוצא לחודש מילואים נוסף בקרוב. הסיבה שפיטרנו אותו היא שהיה קיים פער בין אמירתו שהוא ברמן מקצועי לבין התוצאה בשטח. הוא עבד אולי חמישה ימים. מדובר בעובד שמנסה לקושש כסף שלא מגיע לו באמצעות הפעלת מנופים. עצם הבמה שניתנת למניפולציה גורמת עוול".

מהיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון נמסר כי פרטי המקרה נבדקים, "ואנו קוראים לחיילי מילואים ששירתו במסגרת מבצע 'עמוד ענן', ושזכויותיהם נפגעו או שפוטרו מעבודתם, לפנות לוועדות התעסוקה של משרד הביטחון על מנת שנוכל לסייע לכל מי שתרם למדינה מבלי לחשוב על שיקולים תעסוקתיים, לרבות במתן סיוע משפטי ומימון עורכי דין". עוד נמסר כי "לא ייתכן שבמדינת ישראל בשנת 2012 אנשים שעוזבים את הכל ויוצאים למילואים ייענשו על כך במסגרת עבודתם. חוק המילואים אוסר על פיטורי עובד בשל שירותו במילואים, לרבות בשל תדירותו או משכו. כמו כן אוסר החוק פיטורי עובד בתקופת היותו בשירות מילואים או במשך 30 יום לאחר סיום שירות מילואים העולה על יומיים רצופים, אלא בהיתר מועדת התעסוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully