וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הרוג ב"מתקפה" על משרדי האחים המוסלמים

ניר יהב

25.11.2012 / 22:40

נער בן 15 המשתייך לתנועת השלטון נהרג ועשרות נפצעו בעימותים שפרצו בעיר הצפונית דמנהור על רקע החלטת הנשיא מוחמד מורסי להאציל לידיו סמכויות שיפוט נרחבות

אדם אחד נהרג ולפחות 40 נוספים נפצעו בעימותים שפרצו הערב (ראשון) במצרים בין מתנגדיו של הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, לבין תומכיו, בעיר דמנהור – כך דיווחה רשת אל-ערביה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה לפי אתר תנועת האחים המוסלמים המצרית, כי ההרוג הוא איסלם פתחי מסעוד, נער בן 15 המזוהה עם התנועה, שאליה משתייך הנשיא מורסי. ככל הנראה העימותים אירעו במשרדי תנועת האחים המוסלמים בעיר. באתר התנועה נכתב כי "בריונים תקפו את מפקדת התנועה בעיר דמנהור, בזמן שכוחות משטרה נעדרו מהמקום".

אזור התקרית במצרים

בעקבות מחאה עממית שהתעוררה בימים האחרונים נגד מורסי, בשל החלטתו להאציל לידיו סמכויות פסיקה ושיפוט נרחבות, שחלקן נוגעות לגיבוש החוקה, פרסמה הערב לשכת הנשיאות במצרים הודעה לפיה ההחלטות שקיבל מורסי בנושאי החוקה הן "בעלות אופי זמני" בלבד, וכי בכוונת הנשיא המצרי לקיים דיאלוג "עם כל הכוחות הפוליטיים" במטרה לגבש חוקה מוסכמת.

הפגנות אלימות לאחר שמורסי פרסם צו המרחיב את סמכויותיו. רויטרס
אלפי אזרחים מצרים מפגינים בכיכר תחריר בקהיר נגד מורסי/רויטרס

בשבוע שעבר קיבל מורסי שורה של החלטות שהעניקו לו סמכויות פסיקה נרחבות, ומנעו מבית המשפט החוקתי לפזר את הוועדה המנסחת את החוקה המצרית החדשה. אחד הצווים של מורסי קבע כי השופטים אינם רשאים לערער על החלטות שקיבל הנשיא כל עוד החוקה לא נכנסת לתוקף. בתגובה, פתחו השופטים בשביתה ובהפגנות ענק פרצו ברחבי מצרים, בטענה שמורסי הוא דיקטטור, ומפגינים קראו לו להתפטר לאלתר מתפקידו. במסגרת מאמציו של מורסי להרגיע את הרוחות בארצו, צפוי הנשיא להיפגש מחר עם מועצת השופטים העליונה, הסמכות השיפוטית העליונה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully