וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפארסה בליכוד: פרצת אבטחה חמורה במערכת המחשוב

עידו קינן ופנחס וולף

25.11.2012 / 22:21

פרטים על קלפיות דיגיטליות בפריימריז של מפלגת השלטון, שיעורי הצבעה ושמות של אנשי קשר נחשפו דרך האינטרנט בשל הפרצה. בליכוד שוקלים לתבוע את חברת המחשבים

צילום: גדעון צנטנר, ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

מבוכה נוספת בפארסת הפריימריז בליכוד: פרצת אבטחה חשפה דרך האינטרנט את מערכת השליטה והבקרה של הקלפיות הדיגיטליות. הפרצה, שהתגלתה על ידי אוריאל בורר, יועץ בסיסי נתונים במקצועו, חשפה פרטים על קלפיות, שיעור מצביעים ואנשי קשר. חברת "אמן יועצים" מנהלת את הבחירות עבור הליכוד, ומערכת ההצבעה נבנתה על ידי חברת "יאיאסופט", אשר אמורה לשמש גם את הפריימריז של מפלגת העבודה ביום חמישי הקרוב.

כל העדכונים, הניתוחים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

"נכנסתי לאתר של החברה שעשתה את הפריימריז בליכוד, 'יאיאסופט' וראיתי שיש קישור למה שנקרא 'mobileספר בוחרים'", סיפר בורר לוואלה!. "הוא לקח אותי לעמוד נחמד שבו הופיע 'הפריימריז של הליכוד' ולטופס שם ניתן להכניס שם וסיסמה. כאן חשדתי. ניסיתי למחוק את הכתובת וללכת ספרייה אחת אחורה. היתה שם רשימה של כל הקלפיות - כמה אנשים הצביעו, איש קשר בקלפי, ואפילו מסך של הגדרות שאפשר לשנות דברים - למשל, מספר הבוחרים, מספר בעלי זכות הבחירה וכאלה".

בחירות לליכוד בבנייני האומה, נובמבר 2012. עומר מירון
שורה של תקלות בהצבעה. בנייני האומה בירושלים, הערב/עומר מירון

בצילומי מסך ששמר בורר מופיעים הכפתורים "הצבעה", "פתיחה", "סגירה", "אתרים" (מקומות ההצבעה. ע"ק) ו"קלפיות", מספר הצבעות ושיעורי ההצבעה (חלקם שגויים - מעל 100%. ע"ק), כמו גם שעות פתיחה וסגירה של הקלפיות, עדכון אחרון של המידע ואנשי קשר של כל קלפי. בורר שיחק עם האתר דקות ספורות ולא נתקל בשמות של מצביעים, אבל לדבריו "לא יפתיע לגלות שהיו עוד פריצות, שעם קצת השקעה היה אפשר לגלות דברים יותר רציניים". לדבריו, הפרצה נסגרה תוך כעשרים דקות מאז התגלתה.

את תגובת "יאיאסופט" לא ניתן היה להשיג היום בטלפון, ובאופן אירוני, ניסיון לשלוח הודעה דרך אתר החברה הסתיים בהודעת שגיאה. צביקה רז, סמנכ"ל ב"אמן יועצים" שאחראית על מחשוב הפריימריז בליכוד, הכחיש הבוקר בשיחה עם וואלה! כי הוא אחראי מטעם החברה על מחשוב הבחירות, וסירב לומר מי האחראי שאיתו אפשר לדבר בנושא. בסופו של דבר, תגובתו הייתה: "אני לא מוכן להגיב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומי המסך ששמר יועץ בסיסי נתונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכירים בליכוד אמרו הערב לוואלה!, כי נשקלת האפשרות לתבוע את חברת "אמן יועצים" לדברי הבכירים, "החברה נכשלה כישלון צרוף ולא עמדה ביעדים שהוצבו לה. השם של המפלגה נפגע מכך, ולכן נשקול תביעה. ניתן להניח שהליכוד לא יעבוד בעתיד עם החברה".

הייתי פעיל במאבק נגד המאגר הביומטרי ומהמקימים של קבוצת הפייסבוק שלו", אומר בורר. "יהיה נחמד לראות כמה המערכות הללו, במיוחד כשעומדים מאחוריהן גורמים שקשורים לממשלה, אי אפשר לסמוך עליהן".

לקריאה נוספת:
שיבושים בהצבעה בפריימריז: "זו פארסה"
במפלגת העבודה כבר מכינים פתקי הצבעה ידנית
המובילים, הנדחקים והשמות החדשים בפריימריז בליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully