וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון נגד אולמרט: "נתניהו לא מציית לפקודות שלי"

המוציא לאור של "ישראל היום" תקף את ראש הממשלה לשעבר במאמר חריג שפרסם בעיתונו. זאת לאחר שאולמרט טען כי "מיליארדר אמריקאי" השתמש בנתניהו כדי לקדם את מיט רומני

אדלסון ואולמרט מחליפים מהלומות: המוציא לאור של העיתון "ישראל היום", הנחשב למזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זאת לאחר שאולמרט טען כי נתניהו התערב במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשליחות אדלסון.

באופן חריג התפרסם היום ב"ישראל היום" מאמר בחתימתו של אדלסון, תחת הכותרת "תיאוריית הקונספירציה של אולמרט". "חישבו רגע על טענתו של אולמרט", כתב המיליארד היהודי. "הוא לא מרמז על הקשקוש הרגיל, כי ממשלת הליכוד השתמשה בי כדי להשפיע על הבחירות בארה"ב. לא, התיאוריה של אולמרט היא אפילו משונה יותר: הוא טוען כי נתניהו - אשר לא בדיוק ידוע כאדם שקל להשפיע עליו - הסכים משום מה להיות הבובה שלי במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב".

המיליארד שלדון אדלסון עם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, בערב התרמה בקזינו "רד רוק" בלאס וגאס. נבאדה, 22 בספטמבר 2012. AP
אדלסון באירוע בחירות עם מיט רומני/AP

"בקוראי את הטענות של אולמרט נזכרתי באותה בדיחה ישנה על אותו יהודי שהעדיף לקרוא עיתונים אנטישמיים, מאחר שהם מספרים לנו כל כך הרבה חדשות טובות: כיצד היהודים שולטים בקונגרס, כיצד היהודים מנהלים את התקשורת, כיצד היהודים מושכים בחוטים של הפוליטיקה הבינלאומית. אני לא אומר שאולמרט אנטישמי, אלא שהוא מעניק לי כוח שפשוט אין לי. ראש ממשלת ישראל הוא אדם עצמאי. אני גם יכול להעיד שנתניהו תמיד שמר על עמדה נייטרלית בכל הנוגע לבחירות האמריקניות, כפי שהיה נוהג כל מנהיג שקול".

אדלסון הוסיף, כי "בניסיון להבין את הטענות של אולמרט, אני יכול רק להסיק שהוא עדיין שומר טינה. לפני שעזב את תפקידו בעקבות סדרה של חשדות לעבירות שחיתות ב-2009, אחוזי התמיכה בו צנחו למספר חד-ספרתי. זה ידוע לכל כי הוא מאשים כתב חוקר ב'ישראל היום' בקידום חקירה פלילית שהובילה לא רק לנפילתו הפוליטית של אולמרט, אלא גם, עד כמה שזה מצער, להרשעתו הקיץ בהפרת אמונים.

"נוח גם לשכוח שאני חבר קרוב של שמעון פרס"

"רבות נאמר על הידידות שלי עם נתניהו, בעיקר על ידי אולמרט והעיתון 'ידיעות אחרונות', מתחרהו של 'ישראל היום'", כתב אדלסון. "נוח גם לשכוח שאני חבר קרוב של שמעון פרס, אלי ויזל ואלן דרשוביץ, תומך מובהק וידוע של הנשיא אובמה. נתניהו לא מציית לפקודות שלי יותר משאר חבריי".

מו"ל "ישראל היום" חתם את מאמרו במילים: "למר אולמרט, אשר על פי השמועות קורץ לעבר תפקיד פוליטי, יש זכות לנהל מערכת בחירות נמרצת, אבל הוא יהיה צריך לבוא עם משהו שהוא יותר מתיאוריית קונספירציה אם הוא רוצה להוריד את נתניהו מכיסאו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוהד אולמרט בנס ישראל וחוקי המלחמה הבינלאומיים,אוקטובר 2012. דרור עינב
"עולה שאלה אם לראש הממשלה שלנו יש ידיד בבית הלבן". אולמרט/דרור עינב

יום לאחר היבחרו של ברק אובמה לנשיא ארה"ב, אמר אולמרט במפגש עם יהודים בניו יורק: "זכותו של ראש ממשלת ישראל שתהיה לו העדפה למועמד זה או אחר, אבל עדיף כמובן, שישמור אותה לעצמו. מה שנעשה הפעם היה בבחינת שבירת כל הכללים, כאשר ראש הממשלה שלנו התערב בבחירות בארה?ב בשמו של מיליארדר אמריקאי שהיה לו אינטרס ברור בבחירות בארצות הברית". אולמרט הוסיף, כי "אותו מיליארדר ממש השתמש בראש ממשלת ישראל כדי לקדם מועמד משלו לנשיאות ארה?ב".

לדברי ראש הממשלה לשעבר, "בעקבות מה שעשה נתניהו בחודשים האחרונים עולה שאלה אם לראש הממשלה שלנו יש ידיד בבית הלבן. אני לא בטוח בכך. זה עלול להיות מאוד משמעותי לנו בנקודות קריטיות. לצערי הרב, נתניהו הפך את ישראל מנושא שהוא מעל לכל ויכוח במערכת האמריקאית לנושא שנמצא בלב הוויכוח".

בהרצאה שנשא ביום חמישי באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, אמר אולמרט כי כאשר יחזור מביקורו לישראל, הוא יודיע האם בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות. בהרצאה, שהתקיימה בחסות המרכז ללימודי משפט ישראלי, הוא הצהיר כי לדעתו, הסוגיה הפלסטינית חשובה יותר מאשר סוגיית הגרעין האירני. כאשר דיבר על התהליכים המדיניים העומדים בפני ישראל, סיפר ראש הממשלה לשעבר כי הוא מתכוון להיות מעורב בהם אך אינו מתכוון לפרט על כך – אלא כשישוב לישראל בימים הקרובים".

לקריאה נוספת:
אולמרט רומז: אודיע אם אתמודד בבחירות כשאחזור לישראל
הפרקליטות ערערה על זיכוי אולמרט, גם בפרשת "ראשונטורס"
שלדון אדלסון מגביר נוכחות בהתרמות של רומני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully