וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למבקריו: "הברית עם ארצות הברית איתנה"

פנחס וולף

8.11.2012 / 13:30

ראש הממשלה התייחס לבחירתו המחודשת של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לאחר שתמך ביריבו. נתניהו אמר כי שניהם יוסיפו לעבוד יחד "בכל הנושאים שנוגעים בביטחון אזרחי ישראל"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (חמישי) לדיווחים על הדאגה מהמשך יחסיו העכורים עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לאחר בחירתו של זה לכהונה שנייה אמש. "אני שומע קולות בימים האחרונים, דווקא מתוכנו, שמנסים לסכסך בין ישראל לארצות הברית", אמר נתניהו. "זה לא יעזור להם. הברית איתנה, יש שותפות אסטרטגית, ושיתוף פעולה בכל התחומים. אמשיך לעבוד עם הנשיא אובמה בכל הנושאים שנוגעים לביטחון אזרחי ישראל".

בנימן נתניהו בטקס הנחת אבן פינה במחלף גולני. ערן גילווארג
נתניהו בטקס הנחת אבן הפינה באשדוד, הבוקר/ערן גילווארג

באירוע הנחת אבן הפינה להקמת בית החולים הציבורי באשדוד, הוסיף נתניהו: "אנחנו חיים בתוך מסגרת שבה יש לנו הרבה דברים לעשות בהפחתת יוקר המחיה, אבל בראש ובראשונה לדאוג לביטחון. אחד מיסודות הביטחון שלנו זה השותפות האמיצה בינינו לארצות הברית."

מתנגדיו של נתניהו מיהרו להזהיר לאחר ההודעה על ניצחונו של אובמה אמש, כי נתניהו "הימר" על הסוס הלא נכון כשתמך במועמד הרפובליקני וחברו הוותיק, מיט רומני. בבוקר ניצחונו של אובמה אמר שר הפנים, אלי ישי, כי מדובר ב"בוקר לא טוב לנתניהו".

ראש הממשלה התייחס לאירוע לכבוד הקמת בית החולים החדש, וסיפר כי לפני עשור, כשהשתתף בטיול עם בנו אבנר באשדוד, הבין כי אם מישהו ייפצע במקום לא תהיה אפשרות לטפל בו: "הגענו למרגלות הדיונה, ממש כאן, והילדים טיפסו למעלה. חשבתי אז, 'מה היה קורה אם היה קורה משהו?'. התשובה - שום דבר. היו צריכים לקחת אותי לעיר סמוכה, לפחות חצי שעה נסיעה. לכן כשבאו אלינו עם הרצון להקים בית חולים, זה כבר היה ברור שעיר של רבע מיליון בני אדם צריכה בית חולים משלה".

באירוע השתתף גם שר האוצר, יובל שטייניץ, שקיבל אתמול תואר "אזרחות כבוד" מעיריית אשדוד בשל חלקו בהקמת בית החולים באשדוד. השר סיפר באירוע כי הקמת בית החולים הייתה אחת משלוש החלטות, שאותן הוא הגדיר "החלטות עם אומץ" שקיבל בתחילת כהונתו כשר אוצר. לדברי שטייניץ, ההחלטה הראשונה הייתה תקציב דו שנתי והשנייה היא אימוץ מסקנות ועדת ששינסקי בנושא תמלוגי הגז הטבעי. ההחלטה השלישית, כאמור, הקמת בית החולים באשדוד, התקבלה חרף התנגדות אנשי האוצר והבריאות, לדבריו. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שהשתתף אף הוא באירוע, הודיע כי ידרוש להישאר בתפקידו גם בממשלה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully