וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדחה שקטה" באיחוד הלאומי: כצ'לה לא יעמוד בראש

יהושע בריינר

30.10.2012 / 23:43

גורמים במפלגת הימין טענו כי יעקב כ"ץ, ש"הביך את המפלגה פעם אחר פעם", הבין כי לא יעמוד שוב בראשה. כ"ץ מכחיש: "לקחתי צעד אחורה כדי לפנות מקום למזרחים ברשימה"

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, הודיע הערב (שלישי) כי יעמיד את עצמו במקום השביעי ברשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-19. לדברי גורמים במפלגה, כ"ץ החליט על כך כיוון שעמד בפני הדחה מתפקידו. להערכת גורמים בימין הוא הבין שלא ייבחר לעמוד שוב בראש המפלגה בתום שיחה שקיים עם הרב זלמן ברוך מלמד, אחד מרבני התנועה. במרכז המפלגה התכוונו ככל הנראה להדיח את יושב הראש לאור חוסר שביעות רצון מפעילותו בכנסת הנוכחית. "כצל'ה הביך את המפלגה פעם אחרי פעם", אמר אחד הגורמים. "זה התחיל בהתבטאויות שלו נגד הסודנים ותכניות בטלוויזיה, כל פעם שהוא פתח את הפה זה לא עשה לנו טוב", הסביר הגורם.

מי שצפוי לעמוד בראש המפלגה החדשה, שתורכב מרשימת המועמדים מטעם האיחוד הלאומי וכן מפלגת "הבית היהודי", הוא חבר הכנסת אורי אריאל, שהכחיש כי הוא עומד מאחורי ההדחה השקטה. "אני וכצל'ה חברים טובים, אין כאן הדחה ואני לא מאמין שיש מישהו שחושב שיש לי יד במהלך היום", אמר אריאל. לדבריו, "לא הדחתי אף אחד ומי שאומר כך הוא פחדן. הפוליטיקה שאנו מציגים במפלגה היא נקיה ויפה. היא צריכה להוות דוגמא למפלגות אחרות".

יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כ"ץ, ח"כ אורי אריאל וזלמן מלמד (הבחור עם המצלמה על הראש), במהלך סיור של רבני "דרך האמונה" בעיר צפת, ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
ראשי האיחוד הלאומי בביקור בצפת/ג'יליס, משה אסרף

כ"ץ הכחיש גם כן את הטענות כי הודח למעשה מראשות המפלגה. "אם ארצה בכך, השר הבכיר מטעם האיחוד הלאומי יהיה אני, ואם הייתי רוצה להיות יו"ר המפלגה, הייתי בתפקיד", אמר. לדבריו, "פשוט רציתי לתת דוגמה אישית לחבורה ומכיוון שאין בני עדות המזרח ברשימה המשותפת, מישהו היה צריך לעשות מעשה ולקחת צעד אחורה על מנת שהם ייכנסו". כ"ץ הגן בנוסף על דבריו השנויים במחלוקת, ואמר כי "ההתבטאויות שלי הן טובות וראויות. עשיתי פעולות רבות בכנסת האחרונה ובראשן הגדר בדרום והאיחוד בין הרשימות. אני הודעתי שאני רוצה להיות במקום שאליו צריך לשאוף".

הבחירות המקדימות באיחוד הלאומי בנויות משני שלבים: תחילה חברי המרכז קובעים את הרכב הרשימה, ולאחר מכן רבני התנועה, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב דב ליאור והרב חיים שטיינר, מאשרים אותה. בשנה האחרונה הרב ליאור מתח ביקורת על התנהלותו של כ"ץ, כיוון שסירב להתמודד ברשימה משותפת עם ח"כ מיכאל בן ארי וכן בשל רצונו של כ"ץ להתאחד עם "הבית היהודי" שאנשיה נתפשים כמתונים יחסית ואף חברים בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully