וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שליטי אירן הם הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם"

טל שלו

19.6.2012 / 22:20

בפתיחת ועידת הנשיא, הביע הנשיא פרס גם תמיכה בפעולות הממשל האמריקאי. בוועידה נאמו גם טוני בלייר והנרי קיסיגנ'ר, שקיבל את עיטור הנשיא: "יגיע הרגע להכרעה על אירן"

ועידת הנשיא הרביעית נפתחה היום (שלישי) בירושלים באירוע חגיגי בו השתתפו בין השאר נשיא המדינה שמעון פרס, מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר. בוועידה, הצפויה להימשך שלושה ימים, ישתתפו כ-5,000 אורחים בהם בכירים מהחתום המדיני, הכלכלי והטכנולוגי, בהם יו"ר גוגל העולמית אריק שמידט, יו"ר סיסקו ג'ון צ'יימברס, הדיפלומט האמריקאי דניס רוס, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ואחרים. הוועידה, הנערכת זו הפעם הרביעית, מתקיימת השנה תחת הכותרת "פונים אל המחר".

ועידת הנשיא 2012. עומר מירון
"אירן איננה רק בעיה של ישראל. גם לנו יש מוטיבציה גדולה לעצור את ההתקדמות שלהם ולמנוע מהם להשיג נשק גרעיני". בלייר בוועידה/עומר מירון

הנשיא פרס פתח את הערב בהתייחסות להסלמה האחרונה בדרום: "היום הנגב היה תחת אש של טילים, וגם הפעם אנשים עמדו בגבורה. לבנו איתם, ואף על פי שאנחנו דנים על המחר, כולם מגויסים לדאוג שהשלום יבוא לנגב גם היום". הוא המשיך בתקיפת משטר האייתוללות האירני, ואמר כי "לשלום יש אויבים ובראשם ניצבים שליטי אירן, שהם הסכנה הגדולה ביותר לשלום האזור ולביטחון העולם", והביע את אמונו בטיפול הממשל האמריקאי בסוגיה. "הנשיא אובמה מוביל עתה מהלך בינלאומי מורכב ונבון למנוע את הסכנה הזו בעזרת מהלכים מדיניים וסנקציות כלכליות. אנו מקווים שמאמצים אלה יישאו פרי", אמר פרס.

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, הדגיש גם הוא את הסוגיה האירנית וטען כי היא "איננה רק בעיה של ישראל. גם לנו יש מוטיבציה גדולה לעצור את ההתקדמות שלהם ולמנוע מהם להשיג נשק גרעיני. אני מבין את החשש אבל עלינו להישאר במגעים ולהישאר חזקים". הוא התייחס גם למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים: "זה נראה קשה עכשיו, אבל השלום הוא נכס אסטרטגי עבור ישראל, בפתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר בלייר, וקרא לשמור על "הראש הפתוח", שאפיין את מדינת ישראל מאז הקמתה. "ביליתי את חיי בפוליטיקה מסורתית של ימין נגד שמאל, אבל ככל שאני רואה יותר מהעולם אני מבין שההבחנה האמיתית היא בין ראש פתוח לראש סגור. עלינו לקדם חשיבה במוח פתוח, כי זו הרוח בה נבנתה והוקמה מדינת ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אחד המדינאים הגדולים במאה האחרונה"

נושא הגרעין האירני בלט גם בדבריו של קיסינג'ר. "לא צריך לענות על השאלה האירנית בצורה חד צדדית. זה משהו שעלינו לעשות יחד", אמר זוכה פרס הנובל לשלום, "חברות מועצת הביטחון קבעו במשך עשר שנים שתוכנית גרעין צבאית באירן אינה מקובלת. הם חייבים לעצמם לתת הזדמנות לדיפלומטיה. אבל יגיע הרגע בחודשים הקרובים שבו הם יצטרכו להכריע מה בדיוק משמעות האמירה שגרעין צבאי אינו מקובל".

נשיא המדינה שמעון פרס מעניק את עיטור הנשיא להנרי קיסינג'ר, יוני 2012. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"האינטלקטואל הראשון שהבין את משמעות העוצמה מבלי להיות משותק מכוחו". פרס מעניק את המדליה לקיסינג'ר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לפני הטקס, העניק פרס לעמיתו הוותיק קיסינג'ר את עיטור הנשיא. הוא הודה לו על תרומתו הייחודית לדיפלומטיה העולמית ולמערכות היחסים בין ארצות הברית, סין וברית המועצות וכן למדינת ישראל, החל מסיועו במלחמת יום כיפור, מעורבותו בגיבוש הסכם השלום עם מצרים, וסיוע בפתיחת שערי ההגירה עבור יהודי ברית המועצות לשעבר. "אתה אחד המדינאים הגדולים במאה האחרונה, אם לא הגדול בהם", אמר פרס בנאומו. "היית האינטלקטואל הראשון שהבין את משמעות העוצמה מבלי להיות משותק מכוחו, והיית המדינאי שהפך עוצמה לאסטרטגיה של שלום".

על קיסינג'ר בן ה-89 ניכרה התרגשות רבה: "הלוואי שהוריי היו כאן, הם היו גאים בעיטור זה יותר מכל עיטור אחר לו זכיתי", אמר, והוסיף כי "ישראל היא במובנים רבים אי של יציבות ושל שלטון פנימי ברגע של מערבולת מסביב, על אף שאי אפשר לדעת זאת לפעמים מהדיונים המתנהלים בכנסת", התבדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully