וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה "עקץ" את צפון קוריאה: "לא מצטיינים בשיגור"

14.4.2012 / 2:13

הנשיא האמריקאי התייחס לניסוי הכושל בפיונגיאנג, והבהיר כי: ”נלחץ עליהם עד שישנו דרכם”. מועצת הביטחון גינתה את השיגור, בגינו לא תספק ארה”ב את הסיוע שהבטיחה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה (שבת) לשיגור הכושל של טיל ארוך טווח שביצעה צפון קוריאה, ואמר כי יפעל לבידודה של המדינה בצוותא עם הקהילה הבינלאומית. "נוסיף ללחוץ עליהם והם ימשיכו לבודד את עצמם, עד אשר יבחרו בדרך אחרת", הדגיש הנשיא. אובמה אף "עקץ" את כישלון השיגור, והוסיף כי "הם ניסו לשגר טילים מסוג זה במשך עשור, ולא נראה שהם מצטיינים בתחום, אך זו בהחלט סיבה לדאגה".

דבריו של הנשיא הגיעו לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם גינתה את שיגור הטיל והבהירה כי מדובר בהפרת שתי החלטות המועצה. דיון החירום נערך אמנם בדלתיים סגורות, אך בתדרוך עיתונאים שהתקיים לאחר מכן אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, כי "יימשכו הדיונים על תגובה ראויה לאירוע". רייס לא ציינה האם התגובות יכללו הטלת סנקציות חדשות על פיונגיאנג, לראשונה מזה שלוש שנים, אך ציינה כי מועצת הביטחון "מאמינה כי פעולה בעלת השלכות רציניות תהיה חשובה במקרה מסוג זה".

ארצות הברית לא תשלח את הסיוע שהובטח

מוקדם יותר החליטה ארצות הברית לבטל את משלוח הסיוע למדינה המבודדת, בעקבות אותו שיגור כושל שביצעה, כאשר בהודעת הבית הלבן נאמר כי "אין בכוונתה של ארצות הברית לעמוד בהסכם שנועד לספק סיוע לצפון קוריאה". יצוין כי בעת האחרונה הזהירה ארצות הברית את המדינה הקומוניסטית כי שיגור הטיל יגרור תגובה מצידה.

במקביל, הזהיר מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מפני ניסוי טילים נוסף בצפון קוריאה, והפציר בה שלא לקיים "פעולות פרובוקטיביות" אשר יגבירו את המתח באזור, בהתייחסו לאפשרות שמהלכים אפשריים אלה יכוונו לעבר השכנה, דרום-קוריאה.

עוד בנושא
צפון קוריאה נכשלה בניסיון לשגר טיל ארוך טווח לחלל
השיגור שנכשל: המבוכה למנהיג מדרבנת את הניסוי הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully