וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור: הישראלים ניצבים כעת בפני גל טרור חדש

טל שלו

14.2.2012 / 9:30

יממה אחרי המתקפה על שתי השגרירויות, מתריע השר לענייני מודיעין כי יש "להתרגל למציאות חדשה". שר הביטחון, ברק: אירן וחיזבאללה נחושים לפעול נגד ישראלים בכל מקום בעולם

יממה אחרי הפיגועים שכוונו נגד שתי שגרירויות ישראל בחו"ל, בירושלים חוששים מתחילתו של גל טרור בהובלת אירן וחיזבאללה. שר הביטחון, אהוד ברק, התריע הבוקר (שלישי) כי "אירן וחיזבאללה נחושים לחבל באורח החיים של ישראל, ולפעול נגד ישראלים בכל מקום בעולם". ברק, שדיבר בפתיחת הביתן הישראלי בסלון האווירי בסינגפור, אמר כי "אירן וחיזבאללה רוצים להפיל קורבנות ישראלים, ואנו נצטרך לפעול בחזית הטרור ולהמשיך להיערך לשאר האתגרים שבפנינו".

גם השר לענייני מודיעין, דן מרידור, התייחס לשתי התקריות החמורות שהיו אתמול בהודו ובגיאורגיה, ואמר הבוקר כי מדובר בתחילתה של "מציאות חדשה עבור ישראלים בחו"ל". לדבריו, "אין ספק שאנו ניצבים לפני גל טרור, ואנו צריכים להיות נחושים לעצור אותו". מרידור, שהתראיין לקול ישראל, אמר כי "הפיגועים כוונו נגד ישראל, למרות שבוצעו במדינות זרות", והעריך כי לארגון שמסייע לאירן יש "יד דבר", בגלל הסמיכות ליום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, שביום ראשון צוינו ארבע שנים להירצחו.

זירת פיגוע נגד רכב של שגרירות ישראל בבירת הודו, ניו דלהי, 13 בפברואר 2012. רויטרס
המכונית שהתפוצצה בניו דלהי. מצבה של הישראלית הפצועה מוגדר יציב/רויטרס

בפיגוע בהודו נפצעה אתמול טל קורן-יהושע, אשתו של נציג משרד הביטחון בשגרירות בניו דלהי. היא נפגעה מרסיסים בחוט השדרה ומצבה מוגדר יציב. בניסיון הפיגוע מחוץ לשגרירות ישראל בגאורגיה לא היו נפגעים, וחבלנים נטרלו בהצלחה את המטען שהוצמד למכונית של אחד מעובדי המקום.

אירן: ישראל אחראית בעצמה לפיגועים

גורם מודיעין הודי, שהתראיין ל"טיימס" המקומי, העריך כי "עקבות הפיגוע בניו דלהי מגיעים עד אירן, וייתכן שאף לקבוצת האיסלם הסוני לשקאר א-טייבה". מתיעוד מצלמות האבטחה באזור הפיגוע, נראה אלמוני במעיל חום מתהלך מסביב לבניין השגרירות הישראלית כחצי שעה לפני הפיגוע. לאחר מכן, ככל הנראה, הוא עלה על אופנוע, והחל לעקוב אחר מכוניתה של קורן-יהושע. במהלך הנסיעה הוא הצמיד חפץ כלשהו למכונית, וכמה שניות לאחר מכן אירע הפיצוץ.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האשים את אירן בפיגוע בהודו ובניסיון הפיגוע בגיאורגיה. דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפראסט, אמר כי ישראל אחראית לפיגועים בעצמה, כ"מלחמה פסיכולוגית" נגד אירן. התנהלות כזו, לדבריו, משקפת את "טבעה המו?לד של תל אביב". "אירן מגנה את הטרור בכל תוקף", סיכם, "ואירן הייתה קורבן למעשי טרור".

עוד בנושא
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
גורם מודיעין הודי: "עקבות הפיגוע מובילים לאירן"
אירן: ישראל היא שיזמה את הפיגועים בשגרירויות

לפנייה לכתבת tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully