וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מגנים בתוקף את חיסול המדען באירן"

בארצות הברית התנערו מחיסול המדען אחמדירושאן, וגינו אותו בחריפות. "אנו מגנים כל התנקשות נגד חפים מפשע", ציינה מחלקת המדינה, שסירבה להתייחסות למעורבות ארה"ב או ישראל

הבית הלבן גינה הערב (רביעי) את חיסולו של מדען הגרעין האירני, פרופ' מוסטפא אחמדירושאן, הבוקר בפיצוץ שאירע ברכבו באוניברסיטה הטכנית בצפון טהרן. "לארצות הברית אין יד בדבר", אמר דובר הבית הלבן, טומי וייטור. "אנו מגנים בתוקף כל פעילות אלימה, לרבות כמו זו שדווח עליה היום", הוסיף. מוקדם יותר התייחסה לעניין גם מחלקת המדינה האמריקאית. "אנו מגנים כל התנקשות או תקיפה נגד אדם חף מפשע, ואנו מביעים את תנחומינו למשפחתו", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, לעיתונאים. כשנשאלה האם ישראל או ארצות הברית היו מעורבות בפעולה, ענתה: "אין לי מידע למסור בעניין, בכיוון כזה או אחר". גם בישראל לא אישרו מעורבות באירוע, אולם לא ממש הצטערו על האירוע. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר היום: "לא יודע מי חיסל את המדען האירני, אבל אני לא מזיל דמעה".

פיצוץ מסתורי: מדען גרעין בכיר חוסל בטהרן. רויטרס
ארצות הברית גינתה בחריפות, ישראל פחות. זירת החיסול, היום/רויטרס

גם באירן התייחסו לאירוע. סגן נשיא אירן, מוחמד רזה רחימי, אמר כי תכנית הגרעין של ארצו לא תיפגע מחיסולו של פרופ' מוסטפא אחמדירושאן, ואמר כי טהרן תמשיך להתקדם בה במלוא הכוחות. רחימי, שצוטט בטלוויזיה הממלכתית, הוסיף כי "מי שחושבים שהם נלחמים בטרור, חייבים לדעת כי אותם מדעני גרעין נחושים יותר מאי פעם להמשיך קדימה ולהתקדם בזירה המדעית". רחימי אף ניצל את ההזדמנות כדי לשלוח רמז לקהילה הבינלאומית, ואמר כי הריגתו של רושאן, בן ה-32 במותו, שהיה מנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז במחוז איספהאן, מהווה "ראייה למעשה טרור במימון ממשלות זרות". מוקדם יותר, סגן מושל טהרן, ספר עלי ברטלו, אמר כי המתנקשים השתמשו ב"פצצה מגנטית" כדי להרוג את המדען, וכי הם פעלו בדרך דומה לאלה שרצחו בעבר מדעני גרעין אחרים. "זו פעולה של הציונים", פסק.

הבוקר, כאמור, דיווחו סוכנויות הידיעות באירן על החיסול. מפרטים ראשונים עלה כי ההרוג הוא פרופ' אחמדירושאן, מרצה באוניברסיטה, ששימש גם כמנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז שבמחוז איספהאן. סגן מושל מחוז טהרן מסר כי שני רוכבי אופנוע הצמידו את המטען לרכבו של אחמדירושאן, וכתוצאה מכך אירע הפיצוץ. עוד נמסר כי באירוע נהרג עובר אורח ואדם נוסף שישב ברכב נפצע באורח אנוש. "הפצצה היתה מסוג זהה לאלו ששימשו בעבר לחיסול המדענים", הוסיף סגן המושל, "זו עבודה של הציונים". הפיצוץ אירע בשעה 8:30 בבוקר. הפצועים בפיצוץ הועברו לבתי החולים איראנמהר וראסלת שבטהרן.

ממרבית הדיווחים שהגיעו מאירן, עולה כי הפיצוץ אירע בשעות הבוקר ברכבו של פרופ' אחמדירושאן, שככל הנראה חנה באוניברסיטה הטכנית בצפון טהרן. סגן המושל ברטלו אמר כי שני רוכבי אופנוע הצמידו את המטען לרכב, ולאחר מכן אירע הפיצוץ. עוד נמסר כי באירוע נהרג הולך רגל וכי אדם נוסף שישב ברכב נפצע פצעים אנושים. כתב של סוכנות הידיעות פארס ראיין את סעיד עבאס מוסאווי, עמיתו של רושאן, שסיפר כי המדען שחוסל היה מהנדס כימיה, בוגר אוניברסיטת שריף לטכנולוגיה. לדבריו, השניים עבדו בעבר על פרויקט משותף של ייצור ממברנות של פולימר מסוים, עבור תעשיית הגז.

עוד בנושא
הבית הלבן: ”מגנים בתוקף את חיסול המדען באירן”
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?
שוב פיצוץ מסתורי באירן: מדען גרעין בכיר חוסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully