וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע אנסטסיה מיכאלי לא יכולה לכהן בכנסת

גדי להב

9.1.2012 / 21:27

חברת הכנסת מישראל ביתנו השליכה כוס מים בפניו של חברה למשכן, ראלב מג'דלה. גדי להב סבור שמדובר במקרה אלימות, השפלה וזלזול, וכי חברותה בכנסת היא תקלה שצריך לפתור

הגיע הזמן לומר זאת: אנסטסיה מיכאלי אינה יכולה לכהן כחברת כנסת בישראל. האירוע האלים היום בכנסת, חסר תקדים בחומרתו, הוא, תרתי משמע, קו פרשת המים. אדם שמתנהג כך אינו יכול להיות נבחר ציבור.

אולי יש להקדים ולומר: ראלב מג'דלה התנהג גם הוא בצורה בלתי ראויה. הרמת הקול, הקריאות "תשתקי" וההתנגדות המיידית למיכאלי שניה לאחר שפצתה פה, אינם התנהגות המכבדת את מעמדו או את משכן הכנסת. אבל יש הבדל בין הרמת קול, בין קריאות ביניים, לבין תגובתה של מיכאלי.

הבה נבחן שוב את אותן שניות מבישות: מיכאלי קמה, מוזגת מים לתוך הכוס ומטיחה את תוכנה אל פניו של ח"כ מג'דלה. אי אפשר לטעון כאן לאובדן עשתונות, לאיבוד שלוות הנפש. זוהי אלימות לשמה, אלימות שמקורה בזדון ובכוונת מכוון. אלימות על סף הפיזית שמכילה בתוכה השפלה וזלזול. נבחר ציבור אינו יכול לנקוט באלימות מכוונת. אלימות אינה חלק מהכללים, היא עוברת על הכללים.

כבוד האישה? שטויות

בל נשכח, אין זה מקרה האלימות הראשון של מיכאלי. לפני שנה וחצי היה צורך בהפעלת כוח פיזי כדי למנוע ממנה להוריד את חנין זועבי מדוכן הנואמים. יש לשער, שלולא התערבותם של הסדרנים, מיכאלי היתה מגיעה לאלימות פיזית ממשית. מקרה אחד הוא נסלח. שני מקרים כבר אי אפשר לפטור בטענה של יוצא מן הכלל.

טענותיה של מיכאלי כאילו בכך הגנה על "כבוד האישה" הן בכלל חטא על פשע. ראשית, איזה כבוד מביאה התנהגות כזו לנשים או לחברות הכנסת? שנית, בל נתבלבל: קשה להאמין שמיכאלי היתה נוהגת כך בח"כ יהודי. את ההתקפה שלה על זועבי עוד פטרו בגלל אישיותה השנויה במחלוקת של זועבי, חברת כנסת שמותחת את גבולות הסובלנות אל מעבר לנסבל. אבל את ח"כ מג'דלה, השר הערבי הראשון, אי אפשר לקטלג תחת הקטגוריה "בוגד" שמתירה לכאורה את דמו. האלימות הזו, בשל הנסיבות, בשל זהותו של המותקף ובשל הפרסונה של המותקפת, היא אקט מפחיד של גזענות ושנאת האחר. כל ניסיון ליצור קונטקסט אחר הוא פשוט ניסיון טשטוש.

נכון, מיכאלי נבחרה לכנסת כדין. בעמדותיה, היא מייצגת נאמנה, ככל הנראה, את ציבור בוחריה. זה יכול לא למצוא חן בעיני רבים, אבל זו זכותה ואף חובתה להציג עמדות אלו. אבל אותם מלים בדיוק אפשר לומר על זועבי ובוודאי על מג'דלה. שום דבר אינו מצדיק אלימות חוזרת ונשנית של נבחר ציבור כלפי נבחר ציבור אחר.

לעתים, אנשים מגיעים לעמדה שאינם ראויים לה. זה המצב בו נמצאת מיכאלי. אין שום הליך חוקי בו ניתן להדיח את מיכאלי, והמחשבה שיהא תתפטר בעצמה מופרכת מיסודה. כל זאת לא משנה את העובדה שצירוף המלים ?חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי? היא אוקסימורון ותקלה שצריכה להיפתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully