וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיקוד העומק" למבצעים מיוחדים לא יעסוק באירן

2.1.2012 / 9:53

הגוף המיוחד בצה"ל שהקים הרמטכ"ל החלה בתהליכי ההקמה, והוא צפוי לבצע מבצעים מיוחדים בעומק שטחי לבנון ועזה ולסכל הברחות נשק. ראש האגף ביצע סבב שיחות עם אלופים בכירים

"פיקוד העומק" בצה"ל התחילה לעבוד: במסגרת תהליכי הקמת המפקדה החדשה, שייעודו הובלת מבצעים מיוחדים בעומק האסטרטגי, ערך בימים האחרונים האלוף במילואים שי אביטל - שמונה על ידי הרמטכ"ל בני גנץ למפקד היחידה - סבב שיחות עם אלופי המטה הכללי. מטרת השיחות היא לשמוע את דעתם של האלופים הנוגעים לפעילות המפקדה. לאחר מכן צפוי אביטל להציג לרמטכ"ל את רעיון ושיטת ההפעלה.

בשלב הראשוני הוחלט כי העיסוק המרכזי של מפקדת זירת העומק לא יעסוק בזירה האירנית אלא במבצעים מיוחדים בעומק שטח לבנון ועזה. על פי פרסומים זרים, בשנה החולפת פעלו יחידות מיוחדות של צה"ל בחלקה הצפוני של לבנון במאבק מול ארגון חיזבאללה. כמו כן פעלו בסודן במאבק נגד ארגוני הטרור ונגד כוונות להוביל שיירות נשק מלוב לרצועת עזה, דרך חצי האי סיני.

גורם ביטחוני המצוי בפרטי הקמת המפקדה, סיפר כי שי אביטל הוא קצין בעל ניסיון רב בתחום הפעילות המיוחדת, כשבין השאר כיהן כמפקד סיירת מטכ"ל. בימים האחרונים הוא נפגש עם הרמטכ"ל ועם אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, יוצא סיירת מטכ"ל ושלדג ומי שהוגדר כיועץ ראש אגף המבצעים למבצעים מיוחדים במהלך מלחמת לבנון השנייה. לאחר מכן נפגש אביטל עם האלוף גדי איזנקוט שנמצא כיום בחופשת לימודים באוניברסיטת חיפה ומתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל, ועם מפקד המכללות, האלוף יוסי ביידץ, שבשנים האחרונות כיהן כראש חטיבת המחקר באמ"ן.

עשויה לגדול למפקדה בת כמאה תקנים

לדברי גורמים בכירים בצבא, מפקדת זירת העומק תתבסס על המשמ"מ (מרכז שליטה מבצעים מיוחדים) בחיל המודיעין, ולאחר בחינת הפעילות היא עשויה לגדולה למפקדה בת כמאה תקנים. עיקר עיסוקו של אביטל בשלב הראשוני יהיה לבדוק תכנון הפעילות והפעלת הכוחות ולראות כיצד הן משתלבות עם תכנית המטה הכללי.

ההחלטה על הקמת המפקדה התקבלה על ידי הרמטכ"ל. תהליכי ההקמה החלו לאחר שגנץ הנחה את האלוף גדי איזנקוט לבדוק האם השינויים במזרח התיכון, ואיום הג'יהאד העולמי מצריכים שינוי בהיערכות הצבא. כבר בשנות ה-80 נתקבלה החלטה על הקמת מפקדת זירת העומק, ובראשה עמד האלוף דורון רובין. לאחר מבצע 'כחול וחום' בדרום לבנון - שהיה ראשון המבצעים המשמעותיים, במהלכו ביקשה המפקדה לשלב בין הזרועות והחילות ובו נהרג סא"ל אמיר מיטל ושלושה לוחמים נפצעו - בוטלה ההחלטה.

לקריאה נוספת

האם גנץ התייחס ללוחמות מיוחדות מעבר לקווי האויב?
הרמטכ”ל יכריע: אשל או לוקר למפקד חיל האוויר
גנץ: צה”ל יידרש לפעולה התקפית ברצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully