וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עוד בסיס צבא הותקף, מעצרים המוניים

ניר יהב

17.11.2011 / 18:04

המורדים הודיעו כי תקפו בסיס בצפון המדינה, בעוד כוחות הביטחון עוצרים עשרות באזור דמשק ובחמה. צרפת: אנו מסייעים לאופוזיציה הסורית. דיווח: סורים איימו על חיי מזכ"ל הליגה הערבית

גם היום (חמישי) נמשכו הדיווחים על תקריות אש ברחבי סוריה, ונראה כי כוחות המורדים, שהחלו השבוע בהתקפות חמושות על בסיסי הצבא, מתמידים בניסיונותיהם. "הצבא הסורי החופשי", ארגון המורדים של עריקי צבא שעמד מאחורי המתקפה הגדולה על בסיסים באזור דמשק אתמול לפנות בוקר, הודיע הבוקר כי אנשי תקפו בסיס נוסף - "מטה המודיעין והביטחון" באזור העיירה מערת א-נעמאן שבמחוז אידליב בצפון המדינה. לא נמסרו פרטים נוספים ולא דווח אם היו נפגעים באירוע.

במקביל, התקבלו היום דיווחים על קולות של פיצוצים וירי בבירה דמשק, שלא ברור מה מקורם. ארגון "ועדות התיאום המקומיות", המרכז חלק מהפגנות האופוזיציה במדינה, מסר היום לרשת CNN כי לפחות 12 בני אדם נהרגו במהלך היום בעימותים ברחבי המדינה: ארבעה עריקים מהצבא שנורו בקרב אש עם הצבא באזור חמה, והיתר אזרחים שנורו על ידי כוחות הביטחון - שלושה באידליב, שניים בחומס, שניים בדיר א-זור ואחד באזור חמה. לפי הדיווח, אחד ההרוגים הוא ילד. הפגנות התקיימו היום גם בעיר הדרומית דרעא.

בתוך כך, נחשף היום מידע נוסף על ההתקפה המרכזית אתמול, שערכו לוחמי "הצבא הסורי החופשי" על בסיס של מודיעין חיל האוויר בפרבר חרסטה של דמשק. גורמי אופוזיציה סורים מסרו היום לסוכנות רויטרס כי בהתקפה, שארכה בסך הכל 10 דקות, נהרגו או נפצעו לפחות 20 חיילים בצבא סוריה, ואילו לתוקפים לא נגרמו כל אבידות.

ילד מול טנק בוער בעיר דרעא, דרום סוריה, נובמבר 2011, מתוך סרטון חובבים שהועלה לרשת על ידי אתר Ugarit News. Ugarit vai APTN, AP
מתוך סרטון חובבים שצולם השבוע בדרעא, בו נראה ילד מול טנק בוער של צבא סוריה/AP, Ugarit vai APTN

בד בבד, דיווחו ארגוני האופוזיציה הסורים על גל מעצרים חדש שעורכים כוחות הביטחון בעקבות ההתקפות האחרונות, לאחר שרק בתחילת השבוע שיחררו השלטונות למעלה מ-1,000 עצורים. תושבים בחרסטה סיפרו לרויטרס כי מאז ההתקפה מפטרלים אנשי מודיעין בשכונה כל העת, מקימים בה מחסומים וכי עצרו לפחות 70 בני אדם. "הם פשטו על חמישה מפעלי בגדים", סיפר אחד התושבים. מוועדות התיאום נמסר כי במקביל, נערכים גם מעצרים המוניים באזור חמה, שם התקיפו אתמול עריקים עמדה של הצבא והרגו שמונה חיילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדואן: "על העולם לשמוע את הזעקה העולה מסוריה"

בנוסף לאירועים המתחוללים בשטח, הולך ומעמיק הבידוד הבינלאומי של סוריה, המחריף בעקבות שורת ההתקפות על שגרירויות זרות במדינה. ממשלת סוריה אמנם הודיעה הבוקר כי הרשויות יעמידו לדין כל אדם שיפגע בשגרירויות זרות במדינה, אך הגינויים כלפי סוריה רק הולכים ונמשכים.

בין היתר, הודיעה היום צרפת, שאתמול החזירה את שגרירה מדמשק, כי היא מעניקה סיוע לארגוני האופוזיציה הסורים. "יצרנו איתם קשר, ואנחנו מעודדים אותם להתארגן", אמר שר החוץ אלן ז'ופה בראיון לרדיון BFM. עם זאת, הוא הבהיר כי צרפת עומדת בהתנגדותה להתערבות צבאית חיצונית בסוריה.

גם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, המשיך היום בקו התקיף שלו נגד סוריה. בדברים שנשא בכינוס בינלאומי בנושא אנרגיה באיסטנבול, אמר ארדואן כי "על העולם לשמוע את הזעקה שעולה מסוריה ולעשות מעשה על מנת לסיים את שפיכות הדמים". ארדואן הוסיף כי על הקהילה הבינלאומית להיות רגישה למצוקת העם הסורי באותה המידה בה הייתה רגישה לזו של העם בלוב עתירת הנפט.

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה היום במסיבת עיתונאים במוסקבה כי "על העולם להמשיך וללחוץ על ממשלת סוריה להפסיק את האלימות". היא הוסיפה כי "עתידה של סוריה תלוי כעת ביכולת של כולנו לשמר לחץ קבוע על הסורים כדי שיראו שהם צריכים להפסיק את האלימות, להקשיב לאנשים ולמצוא דרך לנוע קדימה". היא ציינה כי היא מקווה לראות "תנועה בכיוון הרצוי" בימים הקרובים. הדברים נאמרו בתום פגישה בין אשטון לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שהזהיר מוקדם יותר כי המצב בסוריה "הולך ונראה כמו מלחמת אזרחים".

העיתון המצרי "א-שורוק" דיווח הבוקר כי מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, קיבל בימים האחרונים איומים טלפוניים על חייו מגורמים בסוריה, על רקע החלטת הליגה הערבית להשעות את סוריה מהארגון. איש האופוזיציה הסורית, עומאר אדלבי, סיפר לעיתון: "אלו לא סתם שיחות מאזרחים זועמים, אלא שיחות שמאחוריהן עומד המודיעין הסורי. זהו משטר טרור במלוא מובן המילה. כך פועל משטרו של אסד. הוא מאיים בחיסולים ולעיתים קרובות הוא אף מממש את האיומים. ראינו זאת בלבנון".

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
"מחר בפריז: כנס עולמי לדיון ביום שאחרי אסד"
שלטון אסד נחלש מדי יום / פרופ' אייל זיסר
החלה מלחמת אחים? עריקים תקפו בסיסים ליד דמשק
המרד נמשך: עריקים הרגו 8 חיילים ליד חמה


לפניות לכתב: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully