וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים הפגינו בעולם: רוצים דמוקרטיה אמיתית

15.10.2011 / 19:45

ברחבי העולם נענו לקריאות ההזדהות עם "כיבוש וול סטריט" והפגינו נגד הממשלות והשיטות הכלכליות. ברומא המפגינים הציתו רכבים וניפצו שמשות, ופוזרו בגז מדמיע. גם בישראל צפויה הפגנה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות אלפי בני אדם הפגינו לאורך היום (שבת) ברחבי העולם כחלק מהמחאה האוניברסלית נגד הבנקים והשיטות הכלכליות, במה שהחל כ"כיבוש וול סטריט" לפני שבועות אחדים. ההפגנות, שהחלו בניו זילנד והתפשטו גם למדינות אירופה, הגיעו לשיאן בבירת איטליה, רומא, כאשר כ-100 אלף מפגינים גדשו את הרחובות וחסמו את התנועה.

עוד בנושא המחאה העולמית:
פועלי כל העולם יתאחדו, ולאחר מכן יכבשו אותו
ניו יורק: 700 מפגינים נעצרו כשחסמו את גשר ברוקלין
יוון: עובדי המדינה פתחו בשביתה כללית

הפגנות נגד הבנקים והשיטות הכלכליות ברומא, איטליה. רויטרס
"לא נמשיך עם חוב כלכלי שלא נוצר על ידנו". רומא, היום/רויטרס

"ברמה העולמית, איננו יכולים להמשיך עוד עם חוב ציבורי שלא נוצר על ידנו, אלא על ידי ממשלות גזלניות, בנקים מושחתים וספסרים שלא אכפת להם מאיתנו", הסבירה ניקלה קריפה, שלקחה חלק בהפגנה ההמונית בבירת איטליה. קריפה בת ה-49, שעטתה חולצה עליה נכתב "מספיק", מתחה ביקורת חריפה על השלטון באיטליה, כמו גם על שלטונות אחרים בעולם. "הם אלה שגרמו למשבר העולמי הזה ועדיין מרוויחים ממנו", טענה, "עליהם לשלם על כך".

עדי ראייה דיווחו כי משטרת איטליה עשתה שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים על מנת לפזר את המפגינים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי המפגינים הציתו מכוניות, ניפצו שמשות של חנויות ובנקים והתעמתו עם פקידים. עוד דווח, כי לפחות אדם אחד נפצע בעימותים ונזקק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. במקביל, הטלוויזיה המקומית דיווחה כי המפגינים העלו באש רכב משטרתי, שנוסעיו, ככל הנראה, הצליחו להימלט לפני ההצתה.

בין המפגינים שצעדו ברחובות רומא ניתן היה לצפות באזרחים מכל שכבות האוכלוסייה, החל בסטודנטים וכלה במובטלים ובפנסיונרים. כ-200 שוטרים אבטחו את מאות אלפי המפגינים, שהגיעו לבירה באמצעות כ-750 אוטובוסים, כדי למנוע התלקחות של מקרי אלימות. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "הכסף שלכם הוא הכסף שלנו" ו-"Yes We Camp" (כרמיזה לסיסמא שהובילה את קמפיין נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בבחירות לנשיאות ב-2008).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות נגד הבנקים והשיטות הכלכליות ברומא, איטליה. רויטרס
המפגינים הציתו רכבים וניפצו שמשות של חנויות ובנקים. רומא, היום/רויטרס

גם בלונדון מתארגנים לצאת לרחובות. "אנשים מכל שכבות הגילאים מצטרפים אלינו בכל יום", אמר אחד מיוזמי עמוד הפייסבוק של ההפגנה בבירת בריטניה, אליו הצטרפו עד כה לא פחות מ-12 אלף גולשים, "אנחנו אומרים: 'מספיק זה מספיק'". בקריאה להפגנה שפורסמה ביוון נכתב: "מה שקורה עכשיו ביוון הוא הסיוט של מה שמחכה למדינות שלנו בעתיד. סולידריות בנשק של בני האדם". במקביל, צפויות להיערך הפגנות דומות גם בספרד, יוון, צרפת וגרמניה.

כאמור, ההפגנות הגיעו גם ליבשת אוקיאניה. מאות מפגינים צעדו ברחובות אוקלנד, העיר הגדולה ביותר בניו זילנד. גם בבירה וולינגטון הפגינו כ-200 בני אדם וכמה עשרות אף התרכזו בעיר קרייסטצ'רץ', בה אירעה רעידת האדמה החזקה לפני למעלה מחצי שנה. בסידני שבאוסטרליה הפגינו כ-2,000 בני אדם מחוץ לבנק המרכזי במדינה, ובמלבורן הפגינו כאלף נוספים. "אני סבור שאנשים מעוניינים בדמוקרטיה אמיתית", הסביר ניק קרסון, דובר ארגון "כיבוש מלבורן", "הם אינם רוצים השפעה תאגידית על הפוליטיקאים שלהם. הם רוצים שהפוליטיקאים שלהם יהיו אחראים".

הפגנות נגד הבנקים והשיטות הכלכליות ברומא, איטליה. רויטרס
רומא, היום/רויטרס

ההפגנות ההמוניות לא פסחו גם על יבשת אסיה. בטוקיו בירת יפן הפגינו מאות בני אדם ובמנילה, בירת הפיליפינים, הפגינו עשרות מחוץ לשגרירות ארצות הברית, תוך שהם מניפים סיסמאות כגון, "די לאימפריאליזם האמריקאי" ו-"פיליפינים אינם למכירה". בטייפה, בירת טיוואן, קראו למעלה ממאה מפגינים: "אנחנו 99% מטיוואן".

וגם בישראל: כחלק מפרויקט "Take The Square", במסגרתו צועדים היום צעירים ברחבי העולם במטרה לאחד את מחאותיהם החברתיות, ייערכו גם בישראל מספר צעדות תחת הכותרת "מאוחדים למען שינוי עולמי". בשעה 11:00 יצאו הפעילים משורת מוקדים לעבר אירוע סולידריות למאבק העולמי לצדק חברתי, שייערך בשעה 16:00 ברחבת מוזיאון תל אביב.

בהכנת הידיעה השתתף בועז ווליניץ.

(עדכון ראשון: 16:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully