וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיא בתלונות על הטרדה מינית במוסדות להשכלה גבוהה"

30.5.2011 / 8:30

למעלה מ-50 פניות התקבלו בשנת 2010 במרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית - עלייה של 50% בהשוואה לשנת 2009. הוועדה לקידום מעמד האישה תדון היום בנושא

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת צפויה לדון הבוקר (שני) בנושא ההטרדות המיניות במערכת ההשכלה הגבוהה. במסגרת הדיון יוצגו גם נתונים מדאיגים אודות הפגיעה המינית במוסדות האקדמיים וכן אודות מאמצי המוסדות למגר אותם. על פי הנתונים, שנת 2010 הייתה שנת שיא בעשור האחרון מבחינת כמות הפניות שהגיעו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בעניין תקיפה מינית במוסדות להשכלה גבוהה. למעלה מ-50 פניות התקבלו בשנה שעברה - עלייה של כמעט 50% לעומת 2009.

לקראת הדיון מחר, ערכה התאחדות הסטודנטים הארצית סקר השוואת נתונים בנושא הטרדות מיניות בקרב 28 מוסדות לימוד. מבין המוסדות שנבדקו, התגלו מספר מוסדות אשר מפרים את הנחיות החוק למניעת הטרדה מינית. כך למשל, נמצא כי בחמישה מהמוסדות לא מפורסם התקנון למניעת הטרדות מיניות בגלוי, זאת למרות שפרסומו בגלוי מתחייב על פי חוק.

ממצא מטריד נוסף מצביע על כך שבשניים מתוך המוסדות שנבדקו, הטכניון בחיפה והמכללה האקדמית בנתניה, לא מוקצה עובד האמון על נושא ההטרדות המיניות, למרות שהדבר מתחייב על פי חוק. אותו נציג מחויב לקיים הליך בירור במקרה של הטרדה, ולתת את המלצותיו למעסיק. בשלושה מוסדות אחרים, האקדמיה למוזיקה ומחול, מכללת וינגייט ומכללת שנקר, פרטי הנציב המוגדר אינם מפורסמים במקום נגיש לסטודנטים ולעובדים במוסד.

"לא מדובר בתופעה, אלא במקרים בודדים"

עוד עולה מהסקר, כי באוניברסיטת חיפה ובמכון הטכנולוגי חולון אין חובה, על פי התקנון הפנימי של המוסד, לספר למתלוננת על הטרדה מינית מהי ההחלטה הסופית בעניין תלונתה, זאת בניגוד להנחיות החוק.

מור אפרת, רכזת עוולות חברתיות בהתאחדות הסטודנטים הארצית, טענה כי "המוסדות אינם מפרסמים נתונים באשר למספרי הפניות שמגיעות אליהם על הטרדות ורבים מהמוסדות אינם מפרסמים נהלים ברורים ושקופים לגבי דרך הטיפול בהטרדות".

ליאת קליין, יועצת משפטית לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ציינה כי "החיכוך הגבוה בין סטודנטיות וסטודנטים לאנשי סגל ומנהלה, יוצר ואף מממש פוטנציאל להטרדות ולפגיעה, המתבטא בעשרות תלונות בהן אנו מסייעות ומלוות משפטית מידי שנה".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה כי לא מדובר בתופעה, אלא במקרים בודדים בלבד. "כל תלונה על הטרדה מינית מטופלת במלוא הרצינות על מנת לעקור מקרים שכאלה מן השורש. במקביל, האוניברסיטאות נוקטות בצעדים מניעתיים ועורכות פעילות להגברת המודעות".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully