וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: פוטרנו כי העדנו נגד מנהל המכללה

12.7.2010 / 15:58

שתי עובדות לשעבר במכללת "זינמן" במכון וינגייט, טוענות כי הן פוטרו מעבודתן לאחר שהעידו נגד מנהל המכללה לשעבר. נגד המנהל, פרופ' מיכאל שגיב, הוגשה תלונה בגין הטרדה מינית

העדנו נגד מנהל המכללה ובעקבות זאת פוטרנו, כך טוענות שתי עובדות לשעבר במכללת "זינמן" שבמכון וינגייט, שתובעות יחד כחצי מיליון שקל מהמכללה ומפרופסור מיכאל שגיב שעמד בראשה.

על פי התביעות, שהגישו השתיים היום (שני) לבית הדין לעבודה בתל אביב, באמצעות משרד עורכי הדין לוי-אטינגר בוטון ושות', במהלך 2005 נודע להן שאחת העובדות האחרות במכללה התלוננה בנציבות המדינה נגד פרופסור שגיב בגין הטרדה מינית, שהיה מנהל המכללה על לפני כשנה. התובעות טוענות שהעידו נגד פרופסור שגיב בהליך משמעתי שנוהל נגדו, למרות חששות שהיו להן מההשלכות האישיות האפשריות נגדן. על פי התביעות, כבר בזמן ניהול ההליך המשמעתי נגדו, אמר פרופסור שגיב לגורמים שונים במכללה כי הוא "יפרק את המינהל האקדמי וישלח הביתה את העובדות בו".

לטענת אחת התובעות, עד למתן עדותה בנציבות שררו בינה לבין שגיב יחסי עבודה טובים. אולם, מיד לאחר מתן עדותה בנציבות השתנה היחס שלו כלפיה "והפך לקיצוני". על פי התביעה, לעיתים ספגה ממנו יחס קר ומנוכר, ולעתים הפגין כלפיה יחס חם ולבבי, שנועד ככל הנראה לנסות ולהשפיע על עדותה הצפויה בפני בית הדין המשמעתי. גם התובעת השנייה טוענת שזכתה ליחס דומה.
השתיים טוענות שמי שפיטר אותן בפועל היה ממלא מקומו של פרופסור שגיב, אולם הן פוטרו כחלק מ"מסע נקמה" של שגיב, שכלל גם את העברתה של העובדת שהתלוננה נגדו לתפקיד זוטר, והוצאה לגמלאות של שתי עובדות נוספות במינהל האקדמי, כל זאת בטענה ל"שינוי ארגוני" שבוצע במכללה.

"משהו ישן ועלוב"

"ההודעה על פיטוריה גרמה לתובעת להתמוטטות נפשית ופיזית. קבלת ההודעה יומיים לפני ערב יום הכיפורים והתחושה כי נענשה על לא עוול בכפה גרמה להידרדרות במצבה הנפשי של התובעת, אשר באה לידי ביטוי, בין השאר, בנדודי שינה, התקפי חרדה והרגשת חולשה. התובעת חשה כעס אדיר וחוסר אונים כתוצאה ממה שקרה לה, ופחדה מהעתיד", נכתב באחת התביעות.

לדברי עו"ד אודליה לוי-אטינגר, בית הדין מתבקש להעביר מסר, לפיו חברה מתוקנת לא תסבול מצב שבו עובדת שסייעה בחשיפת פרשה חמורה של הטרדה מינית בגוף אקדמי, המהווה גם שחיתות בהתאם להגדרת חוק ההגנה על עובדים חושפי שחיתויות, תשלם מחיר כבד של אבדן פרנסתה ומקום עבודתה. השתיים תובעות שיחזירו אותן לעבודה או שיעניקו להן פיצויים בגין פיטורים שלא כדין.

פרופסור שגיב מסר בתגובה כי "מדובר במשהו ישן ועלוב. אני כבר הרבה זמן לא שם, והן יצטרכו להוכיח שאני פיטרתי אותן ואני מעורב. בית המשפט יבין היטב מה קורה. זו בדיחה עלובה".

ממכללת "זינמן" נמסר בתגובה: "לאחר שנקבל ונעיין בכתבי התביעה נענה עליהם בבית הדין לעבודה, כמקובל. ככלל, המכללה אינה נוהגת לקיים את הבירורים המשפטיים שלה באמצעי התקשורת ומכבדת את בית הדין לעניין זה. עם זאת, עניין הפיטורין עלה כבר בדיון אחר ובית הדין לעבודה החליט לקבל את עמדת המכללה לגבי פיטורין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully