וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איננו פועלים להפלת המשטר הסורי

לאחר יום עקוב מדם בסוריה בו נהרגו לפחות 21 בני אדם בהפגנות ברחבי המדינה, הזהיר משרד הפנים הסורי כי האחראים "להתקוממות המזויינת יטופלו". ארה"ב: "יש לקדם תהליכים דמוקרטיים"

משרד הפנים הסורי הודיע הלילה (שלישי) כי דמשק רואה באירועי האלימות במדינה כ"התקוממות מזויינת", וכי האחראים לכך "יטופלו בהתאם". עוד נמסר כי על אזרחי המדינה "לדווח על טרוריסטים" המוכרים להם. במקביל, ארצות הברית ממשיכה במדיניות הלא-מתערבת בנעשה בסוריה.

במהלך היום התקיימו הפגנות רבות בסוריה, כשהמוקד הפעם היה בעיר המרכזית חומס, מצפון לבירה דמשק, שם נהרגו בשעות הלילה והבוקר לפחות 17 מפגינים מאש כוחות הביטחון, בשתי תקריות עיקריות - אחת בעיר עצמה ונוספת בכפר סמוך. לפי דיווחי ארגוני זכויות אדם, עוד ארבעה מפגינים נהרגו במהלך הפגנות בערים לאטקייה ואידליב שבצפון המדינה, ובסך הכל עומד מספר ההרוגים היום בסוריה על לפחות 21.

הפגנה נגד שלטונות סוריה מחוץ לשגרירות סוריה בעמאן, ירדן, 17 באפריל 2011. רויטרס
במהלך אתמול נערכו הפגנות בערים רבות בסוריה/רויטרס

בשעות הצהריים התקיימו בעיר מסעות ההלוויה של שמונת ההרוגים. "מסמטה לסמטה, מבית לבית, אנחנו רוצים להפיל אותך בשאר", קראו משתתפי ההלוויות, שהפכו גם הן למפגן מחאה נגד השלטון. לפי הדיווחים, בקרב תושבי העיר שוררת חרדה קשה. "רבים מהפצועים מעדיפים לא להגיע לבתי החולים, מחשש שאנשי כוחות הביטחון ישלפו אותם ממיטות האשפוז", סיפרה כתבת רשת "אל-ג'זירה" בסוריה, רולה אמין, שהעידה כי בעיר יש גם מחסור חמור במנות דם.

בתוך כך הצהירה מחלקת המדינה האמריקאית כי ארה"ב אינה פועלת להפלת המשטר הסורי. בהודעת נאמר כי ארה"ב מנסה לקדם תהליכים דמוקרטיים בסוריה וכי "על נשיא סוריה בשאר אסד להקשיב לרצונותיו הלגיטימיים של עמו". ההודעה באה בהמשך לפרסומים במסמכי ויקיליקס, לפיהם מימנה ארה"ב בחשאי גורמי אופוזיציה סוריים, בהם גם תחנת טלוויזיה בלוויין, ששידרה תכניות נגד משטר אסד. על פי הפרסומים לא ידוע האם המימון נמשך גם בימים אלה.

(עידכון ראשון: 00:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully