וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובתת רעב בבחריין: "שחררו משפחתי, או שאמות"

שלטונות הנסיכות ממשיכים בדיכוי האלים של המחאה, והשבוע "העלימו" את אביה, בעלה וגיסה של זיינב אל-חוואג'ה. הצעירה בת ה-27, אם לתינוקת, החליטה לעשות מעשה: "מוכנה ללכת עד הסוף"

זה ארבעה ימים שדבר פרט למים לא בא אל פיה של זיינב אל-חוואג'ה, צעירה בת 27 מבחריין. היום (חמישי) נכנסה ליומה הרביעי של שביתת הרעב בה החלה השבוע, במחאה על מעצרם של אביה, פעיל זכויות אדם מוכר בנסיכות, בעלה וגיסה. בראיון שמתפרסם היום ב"גרדיאן", סיפרה אל-חוואג'ה כי היא כבר חשה חולשה, ונאלצה להפסיק להניק את בתה התינוקת בת השנה וחצי. אם תמות, היא אומרת, תשאיר את הילדה בידי בני משפחתה. "אני מוכנה ללכת עד הסוף", אמרה. "כל עוד הם לא ישתחררו, אני לא אוכל. לא אכפת לי איך זה ייגמר".

הפגנות המחאה נגד בית המלוכה הסוני השולט בבחריין, שאותן הוביל הרוב השיעי בנסיכות, דעכו יחסית בחודש האחרון, לאחר שכוחות הביטחון פינו את המפגינים באלימות מ"כיכר הפנינה" המרכזית בבירה מנמה, הכריזו על משטר חירום צבאי, הכניסו למדינה כוחות צבא מערב הסעודית ופתחו בגל מעצרים בקרב אנשי האופוזיציה. היום אף החלו השלטונות במהלך חקיקה שמטרתו להוציא מחוץ לחוק את שתי מפלגות האופוזיציה העיקריות - "וופאק" השיעית, ו"חזיתה פעולה האיסלמית".

בניגוד למדינות ערביות אחרות, שספגו גינויים מקיר לקיר בעקבות צעדים דומים, שלטונות בחריין, בעלת ברית קרובה של ארה"ב שבשטחה יש בסיסים צבאיים אמריקאיים, ממשיכים להתנהל כרצונם - והתגובה הבינלאומית רפה ביותר.

מפגינים בכיכר הפנינה במנמה בירת בחריין,. רויטרס
המאהל ב"כיכר הפנינה" בימי ההפגנות ההמוניות. הכיכר פונתה באלימות/רויטרס

בשבת האחרונה, לפנות בוקר, פשטו חיילי כוחות מיוחדים על בניין המגורים שבו מתגוררת משפחת אל-חוואג'ה במנמה, ועצרו את אביה, עבד אל-האדי אל-חוואג'ה בן ה-50, שיום קודם לכן קרא להעמיד לדין את המלך, חמד בן עיסא אל חליפה, באשמת רצח, עינויים ושחיתות. גם בעלה וגיסה נעצרו, וכל נסיונות המשפחה מאז לברר מה עלה בגורלם נכשלו. בד בבד, נפוצים במדינה עוד ועוד דיווחים על פעילי אופוזיציה ומפגינים שעוברים עינויים בכלא. אתמול נערכה במנמה הלוויה שלישית של פעיל שמת במהלך שהותו במעצר. בארגון Human Rights Watch קראו אתמול לתובע הכללי במדשינה לחקור את מקרי המוות, וציינו כי על גופו של העצור שמת נמצאו "עדויות להתעללות מזוויעה".

אל-חוואג'ה, שגדלה רוב ילדותה בדנמרק, סבורה כי הדרך להביא לשינוי בבחריין עוברת דרך הקרבה אישית. "אני מוכנה להקריב את חיי", אמרה בראיון. "לבתי יש דודות וסבתות נהדרות שיוכלו לטפל בה אם יקרה לי משהו. הקורבנות שלנו יביאו לשיניוי בארצנו, אבל מה שמקשה על הדברים הוא הצורה שבה מגיב העולם. הממשל האמריקאי עדיין עומד לצדו של הדיקטטור ששולט בנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully