וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: יצרנו קשר עם כל הישראלים ביפן

מקץ ארבעה ימים מרעש האדמה ביפן, הצליחו במשרד החוץ לאתר את כל הישראלים ששהו במדינה בזמן האירוע. במשרד ממליצים לא להגיע לאזור פוקושימה, ולשקול נסיעה לבירה טוקיו

כל הישראלים ששהו ביפן בזמן רעידת האדמה שלוותה בגלי צונאמי קטלניים יצרו קשר עם משפחותיהם, ולא נותרו עוד כאלה המוגדרים "מנותקי קשר" - כך נמסר הבוקר (שני) ממשרד החוץ בירושלים. במהלך הימים האחרונים נעשה מאמץ נרחב של בני המשפחות ואנשי משרד החוץ לאתר את הישראלים ששהו ביפן בזמן האירוע, אולם בשל בעיות בתשתית התקשורת במדינה חלפו ארבעה ימים עד שהושלמה המשימה.

אמש פרסם משרד החוץ הנחיות לנוסעים ליפן, במסגרתן המליץ לישראלים להימנע מהגעה לאזור פוקושימה, הנמצא כ-200 קילומטרים צפונית לטוקיו, בשל החשש מפגיעה בכורים הגרעיניים באזור. כמו כן, המשרד המליץ לישראלים "לשקול את נחיצות ההגעה לאזור טוקיו, עקב הפגיעה בתשתיות, בתחבורה ובשירותים החיוניים". אם יחליטו להגיע לאזור, נקראים הישראלים הנמצאים במדינה להישמע להוראות הרשויות המקומיות, לעקוב אחרי דיווחי התקשורת ולפנות לשגרירות ישראל בטוקיו בכל עניין.

במשרד הציעו אמש סיוע לממשלת יפן, בין השאר בסוגיית טיהור המים שזוהמו ובתחום זיהוי הגופות. בתוך כך, שר הביטחון, אהוד ברק, הורה למנכ"ל משרדו, אודי שני, להיערך להוצאת משלחת סיוע הומניטרי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר מסר לממשלת יפן, לפיו עם ישראל מביע צעק עמוק על הטרגדיה שפקדה את יפן, והבטיח כי יפעל לגייס כל עזרה שתתבקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully