וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקור שטען כי יש נשק ביולוגי בעירק: "שיקרתי"

רפיד אחמד עלאוון אל-ג'נאבי, פליט עירקי שהעביר מידע מודיעיני לארה"ב וגרמניה על הנעשה בארצו וטען כי סדאם חוסיין מפתח נשק ביולוגי, הודה כי שיקר. "רציתי להפיל את משטר סדאם"

רפיד אחמד עלאוון אל-ג'נאבי, פליט עירקי שהעביר מידע לארה"ב וגרמניה בדבר הימצאות נשק להשמדה המונית בארץ מוצאו, מסר דיווחים שקריים, כך סיפר הלילה (רביעי) אל-ג'נאבי בראיון לעיתון הבריטי ה"גארדיאן". לדבריו, הוא המציא את הסיפור על מנת לסייע בהפלת המשטר בעירק.

בראיון סיפר אל-ג'נאבי, כי הוא המציא המידע בדבר קיומו של נשק ביולוגי ומפעלים סודיים לייצור נשק להשמדה המונית בעירק, ומסר מידע זה לשירותי המודיעין הגרמניים במהלך שנת 2000. בהמשך, הוגדר אל-ג'נאבי כמקור מידע של ארה"ב וגרמניה בנושא, ובשירותי הביון כינו אותו "כדור מסובב". על בסיס מידע זה וכן מידע נוסף, פתחה ארה"ב במלחמה עם עירק והביאה להפלת משטרו של סדאם, זאת על אף שמעולם לא נמצא במדינה נשק להשמדה המונית.

בראיון אמר אל-ג'נאבי, כי "אולי צדקתי, ואולי לא. הייתה לי בעיה עם משטרו של סדאם, רציתי להיפטר ממנו והייתה לי את ההזדמנות לעשות זאת". המידע שמסר אל-ג'נאבי היווה את הבסיס לנאומו של מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר קולין פאוול בדבר הימצאות נשק להשמדה המונית בעירק בפני מועצת הביטחון של האו"ם ב-2003.

שירותי הביון הגרמנים זיהו את אל-ג'נאבי כמהנדס כימי מבגדד ופנו אליו בשנת 2002 בכדי לקבל מידע פנימי על הנעשה בעירק. "הם נתנו לי את ההזדמנות הזו. הייתה לי את ההזדמנות לזייף משהו על מנת להפיל את המשטר. האמינו לי, לא הייתה כל דרך אחרת להביא חופש לעירק. לא היו אפשרויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully