וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסונות של ג'וליה: ר"מ אוסטרליה בכתה בפרלמנט

"גברת הברזל" של אוסטרליה, ראש הממשלה ג'וליה גילארד, ספגה ביקורת על שלא גילתה די אמפתיה כלפי נפגעי השיטפונות והאסונות בארצה. נאום אחד בישיבת אבל של הפרלמנט שינה את כל התמונה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בפרלמנט של אוסטרליה זנחו היום (שלישי) את הדיונים הפוליטיים, וערכו ישיבת הזדהות מיוחדת עם קורבנות האסונות שפקדו את המדינה בחודשים האחרונים, ובראשם גל שיטפונות הענק בצפון-מזרח המדינה בחודש שעבר, שגבה את חייהם של 35 בני אדם, כשעוד תשעה עדיין נעדרים.

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, שספגה לא מעט ביקורת מבית על כך שלא גילתה מספיק אמפתיה בזמן הטיפול באסונות, הציגה הפעם פנים אחרות לחלוטין, ואף התייפחה במהלך הנאום.

"אני נרגשת מכך שהבית מכיר בעצב רב בהרס שנגרם בשל אסונות הטבע בקיץ הזה, שכללו שיטפונות חסרי תקדים,
את סופת הצקלון 'יאסי' ואת שריפות החורש, ומביע את צערו העמוק כלפי המשפחות שאיבדו את יקיריהן".

במהלך נאומה שלפה גילארד דגל אוסטרליה שחולץ מתוך השיטפונות בקווינסלנד, ואז כבר הגיעה לסף דמעות. "היה לי הכבוד שהם נתנו לי אות", סיפרה בקול סדוק. "הוא היה בוצי ורטוב לחלוטין, והם עשו זאת כי הוא היווה סמל חזק עבורם
שמסמל את המשמעות של להתמודד עם דברים, להחזיק מעמד, ולהיות אוסטרלי".

"דיברתי איתם על אומץ", המשיכה. "הדגל סיפר להם על אומץ, האומץ הדרוש כדי להמשיך ולמלא שקי חול גם כשהגב נשבר, האומץ הדרוש כדי לשמור על קור רוח כשהצקלון נושב סביבך, האומץ הדרוש כדי לומר לילדיך לרוץ על מסילת הרכבת בידיעה שזה מסוכן, בידיעה שהם עלולים ליפול, אבל בידיעה שזו התקווה היחידה שלהם להגיע למקום מבטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully