וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההתרעות: כיפת הרייכסטאג נסגרה למבקרים

משטרת גרמניה אומנם הכחישה את הדיווח לפיו מתוכנן פיגוע בבניין הפרלמנט, אך הבוקר הודקו נהלי האבטחה במקום, והכיפה הפופולרית, שזוכה ל-10,000 מבקרים ביום - נסגרה

ההתרעות התבררו בכל זאת כמוצדקות? הכיפה המרכזית של הרייכסטאג, בניין הפרלמנט הגרמני בברלין, נסגרה היום (שני) למבקרים, עד להודעה חדשה. הפרלמנט עצמו ממשיך לפעול וגם הסיורים המודרכים בבניין לתיירים נמשכים. רק כניסת מבקרים לכיפה נאסרה. לצד זאת, תוגברה האבטחה בבניין.

כיפת הרייכסטאג היא אחד מאתרי התיירות המרכזיים בבירת גרמניה, המושכת כ-10,000 מבקרים ביום. דובר הפרלמנט הסביר כי הסיבה לסגירת המבנה היא "בטיחותית", אך לא סיפק פרטים נוספים.

הצעד האחרון מגיע על רקע הדיווח בסוף השבוע בשבועון "דר שפיגל", לפיו טרוריסטים מאל-קאעדה תכננו להוציא לפועל פיגוע בבניין בחודש מרץ הקרוב, ובמסגרתו לקחת בני ערובה ולהרוג כמה שיותר אנשים. על פי הדיווח, ההתרעה הגיעה בימים האחרונים לידי סוכנויות המודיעין במדינה.

ואולם, אתמול הכחישה המשטרה הגרמנית לחלוטין את הדיווח, והבהירה כי אין כל התרעה ספציפית לפיגוע במדינה. "אין לנו מידע על מיקום ספציפי לפיגוע או על קבוצות המתכננות פיגוע ושמות המעורבים", נמסר. "יש להבין את הפרסום ב'דר שפיגל' בהקשר של ההערכה הכללית של המטרות הפוטנציאליות. אנו חוקרים מספר אנשים אך לא יכולים כרגע לקשר ביניהם לבין איומים ספציפיים, מיקומים לפיגועים או לסוג הפיגוע. העיתון פרסם ספקולציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully