וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים: "להמשיך במו"מ המדיני"

משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות קוראות לרה"מ נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן לפתוח במו"מ ולא לתת לקיצונים לקבוע את סדר היום בשיחות. "אנו יודעים כי הפיוס בין עמינו הוא חזון אפשרי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

"פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני" קרא היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לפתוח במשא ומתן ולא לתת לקיצונים משני הצדדים לקבוע את סדר היום. במכתב, ששלח הפורום לשני המנהיגים השוהים בוושינגטון לקראת פתיחת השיחות הלילה, נכתב: "אל תתנו לקיצוניים משני הצדדים להסיט אתכם מדרך המלך, דרך המשא ומתן. אל תתנו לקיצונים להכתיב לכם לא את סדר היום, לא את קצבו ולא את עצם קיום השיחות".

הם הוסיפו כי "אנחנו, אבות, אמהות, אחים, אחיות, בנים ובנות, רעיות ובעלים - בני משפחות ישראליות ופלסטיניות המבכות את קרובינו שהיו קרבנותיו של הסכסוך הנורא הזה. אנחנו, תוצר עגום של הזדמנויות שהוחמצו, אומרים לכם, למנהיגינו, כי כולנו מייחלים ומתפללים, דתיים כחילוניים, שתדעו להתעלות מעל הלחצים המופעלים עליכם, שתפעלו כמדינאים ולא כפוליטיקאים, שתבינו, שניכם, כי בידיכם גורלן של מאות ואלפי משפחות שיהיו שוב המפסידות הגדולות אם לא תגיעו להסכם שלום".

"אנו יודעים כי הפיוס בין עמינו הוא חזון אפשרי", נכתב עוד. "אנו יודעים זאת כי בחנו את עצמנו מול הצד האחר ומצאנו נכונות ופתיחות ורצון עז להסתכל אל העתיד בתקווה. לא מתוך שכחת העבר, אלא מתוך דאגה עמוקה ליקירינו החיים, לידידינו ולשכננו. כי איננו רוצים שיחוו הם בעתיד את אשר אנחנו חווינו. אנו יודעים גם כי הפיוס הזה יוכל להפוך לנחלת הכלל אם רק תגיעו להסכם שיבטיח לשני העמים במידה שווה את הזכות של היות עם חופשי בארצו ואת הזכות לחיי בטחון. אל תתנו להם לנצח. הביאו לנו את השלום".

המכתב נשלח בעקבות שני פיגועי הירי שאירעו ביומיים האחרונים שניסו לסכל את תהליך השלום. בפיגוע שאירע אתמול בערב באזור בנימין נפצע גבר כבן 30 באורח בינוני עד קשה ואישה בת 30 נפצעה באורח קל. יום קודם לכן אירע פיגוע ירי קטלני ליד חברון בו נהרגו ארבעה ישראלים תושבי ההתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully