וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: חיפוש גופני שרירותי במתחמי בילוי

משרד המשפטים מקדם תיקון לחקיקה, שבמסגרתו תורשה המשטרה לערוך חיפוש גופני על אדם, גם אם אין חשד שהוא מעורב בביצוע עבירה. המטרה: להילחם בתופעת הסכינאות במתחמי הבילוי

בעקבות גל מקרי האלימות במקומות הבילוי בתקופה האחרונה, יוזם משרד המשפטים חקיקה חדשה לפיה שוטרים יורשו לערוך חיפוש על גופו של אדם ללא חשד מוקדם. מדובר למעשה בתיקון לחוק הקיים, המתיר למשטרה לערוך חיפוש גופני רק כאשר קיים חשד סביר שהאדם נושא נשק, או במקרה של חשד שעל גופו של החשוד נמצאת ראיה להוכחת ביצועה של עבירה.

אלא שהסייג לחופש שניתן למשטרה הוא הצורך להגדיר מבעוד מועד את האזור כמקום בו החיפוש מותר. "מטרתו של תיקון החוק, לאפשר למשטרה להתמודד עם תופעת האלימות באופן מניעתי ובכך לשמור על ביטחון הציבור, זאת בעיקר במתחמי בילוי, בהם אנו עדים להתגברות האלימות", נכתב בדברי ההסבר לחקיקה.

המשמעות היא שאם החקיקה תאושר, במקומות ציבוריים רבים יוכלו השוטרים לבדוק מה יש בכיסכם. כך למשל, בבתי חולים ומרפאות, מוסדות חינוך למיניהם, מסעדות ובתי קפה, מועדוני לילה ומועדוני סנוקר, איצטדיוני ספורט, תיאטראות ובתי קולנוע יורשה שוטר לערוך חיפוש על גוף האדם.

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) הגיב בחריפות להצעת משרד המשפטים. לדבריו, "הצעת החוק הופכת את כל אזרחי ישראל לחשודים. היא איננה מתאימה למדינה דמוקרטית. הדרך למאבק באלימות לא עוברת דרך שלילת זכויות האזרח. חיפוש ושימוש בכוח נגד אנשים שאינם חשודים בעבירה רק יגבירו את אווירת האלימות בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully