וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירגיזסטן: קבורה המונית לקורבנות המהומות

כשבוע לאחר העימותים האתניים בדרום המדינה, נטמנו עשרות גופות בלתי מזוהות בקברי אחים. הממשלה האריכה את מצב החירום באזור לקראת משאל העם החוקתי שייערך בשבוע הבא

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות גופות בלתי-מזוהות, ככל הנראה של בני המיעוט האוזבקי, נקברו היום (שלישי) בעיר אוש בדרום קירגיזסטן, כשבוע לאחר המהומות האלימות באזור. "עשינו את הבדיקות הנחוצות, ואם מישהו איבד בני משפחה או חברים, הוא יכול למצוא אותם ברשימה שלנו. יש לנו תמונות מלאות וניתן לזהות את האלמונים גם לפי הבגדים שלהם", אמר איברהים נארבאייב, ראש המחלקה הרפואית באוש.

לדברי גורמים רשמיים, 208 בני אדם נהרגו במהלך העימותים על רקע אתני בין אוזבקים לקירגיזים. אולם, ראש הממשלה הזמנית רוזה אוטונבאייבה אמרה שהמספר האמיתי עלול להיות גבוה פי עשרה. העימותים גם גרמו לבריחתם של כ-400,000 בני אדם, רובם אוזבקים, לעבר הגבול עם אוזבקיסטן, שם הם שהו במחנות פליטים בתנאים קשים.

המצב בדרום קירגיזסטן שקט יותר כעת, אך עדיין מתוח, ומדי פעם ישנן התפרצויות אלימות. הממשלה האריכה את מצב החירום באזור עד סוף השבוע. מוקדם יותר היא האשימה את הנשיא המודח קורמנבק בקייב בשלהוב הרוחות לקראת משאל העם שייערך ביום ראשון בנוגע לרפורמה חוקתית שאמורה להעניק לראש הממשלה יותר סמכויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully