וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליבנד: "מצפים מישראל לשתף פעולה"

פנחס וולף וניר יהב

18.2.2010 / 15:04

בעקבות שיחת הבירור שנערכה לשגריר ישראל בבריטניה, אמר שר החוץ הבריטי: "הבהרנו לשגריר כמה חמור ורציני העניין וביקשנו שיעביר את המסר הזה לממשלתו בישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד התייחס היום לשיחת הבירור שערכו במשרד החוץ הבריטי לשגריר ישראל רון פרושאור. "רצינו לתת לישראל הזדמנות לחלוק איתנו מה שהם יודעים ואנו מצפים שישתפו איתנו פעולה", אמר מיליבנד בהתייחסו לשימוש בדרכונים בריטיים במהלך החיסול בדובאי. "הבהרנו לשגריר כמה חמור ורציני העניין וביקשנו שיעביר את המסר הזה לממשלתו בישראל". מיליבנד צפוי להיפגש ביום שני בבריסל עם שר החוץ אביגדור ליברמן. בלשכתו של ליברמן אומרים כי הפגישה נקבעה לפני זמן רב בלי קשר לאירועים האחרונים.

בצהריים הגיע פרושאור למשרד החוץ הבריטי בלונדון לשיחת בירור. פרושאור זומן בעקבות השימוש בדרכונים בריטיים מזוייפים במהלך חיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי והחשד שישראל מעורבת בחיסול. לאחר השיחה שארכה כ-20 דקות בלבד יצא פרושאור אל הכתבים ששהו מחוץ לבניין ואמר כי "הוזמנתי אמש לפגישה עם הבריטים. לא יכולתי להוסיף מידע על האירועים. כידוע זה לא הנוהג המקובל לדבר על מה שקורה בתוך פגישות מדיניות", הוסיף פרושאור.

חמאס הודיע היום כי זימון השגרירים הישראלים בבריטניה ואירלנד לשיחות בירור, "הוא הוכחה נוספת לכך שהמוסד עומד מאחורי החיסול". בכיר חמאס איסמעיל רדוואן אמר כי לארגונו אין שום ספק בכך שהמוסד עומד מאחורי החיסול ועל כן קרא למדינות "שישראל עשתה שימוש בדרכוניהן להכריז על ישראל כמדינת טרור, להחרימה ולהעמיד לדין את מנהיגיה לבית דין בינלאומי".

לקראת הפגישה אמר גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות כי האנגלים הודיעו שהם הזמינו את שגריר ישראל לשיחה לצורך שיתוף במידע, ולא כדי לנזוף בו. "אין להם במה לנזוף, כי אין להם הוכחה לכלום", הוא אמר. "אין שום מידע שקושר את ישראל לפרשה. אם אין ראיות אי אפשר לבוא בטענות. אז יש כותרות היסטריות בעיתונות. זה פשוט סיפור סקסי".

החשודים בחיסול אל מבחוח. Dubai Ruler's Media Office, AP
"אם אין ראיות אי אפשר לבוא בטענות", החשודים בחיסול בדובאי/AP, Dubai Ruler's Media Office

בעיתונות הבריטית צוטטו מספר חברי פרלמנט שקראו לגרש את שגריר ישראל מבריטניה. הגורם המדיני לא מתרגש מהעניין. לדבריו, "יש חברי פרלמנט בריטים שמאוד מזוהים נגד ישראל. ידוע מי הם ומה הם. עכשיו, בעקבות הפרסומים, יש להם הזדמנות להכניס לישראל, אבל זה סתם לתפוס כותרת. זה קשקוש. זה כמו שאיזה חבר כנסת בישראל יקרא לנתניהו לנתק יחסים עם איזו מדינה. הרי יתייחסו לזה בלגלוג הראוי. גם במקרה הזה אין צורך להתרגש".

ואילו שר החוץ של אירלנד, מייקל מרטין, אמר היום כי אחד משלושת האזרחים האיריים שנעשה שימוש בזהותם בחיסול אל מבחוח בדובאי, מעולם לא ביקר בישראל. לדעתו פרטי האזרחים נגנבו באופן רנדומלי, אך הוא הוסיף שנמשכים הבירורים בנושא. "ביקשנו מהשגריר הישראלי להגיע לבירור משום שיש הרבה ספקולציות והרבה מידע" אמר בראיון לרדיו הממלכתי. "אנו משקיעים המון באבטחת הדרכונים האיריים, ואירוע שכזה מסכן את ביטחון אזרחינו. אנו לוקחים זאת ברצינות רבה".

עדכון ראשון: 12:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully