וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב הכריזו: גזי החממה - איום בריאותי

ההודעה האמריקאית כי גזי חממה מהווים סכנה בריאותית התקבלה בברכה בקרב הקהילה הבינלאומית. באירופה מקווים שברק אובמה יודיע על צעדים נוספים כשיגיע לקופנהגן

האו"ם והאיחוד האירופי בירכו היום (שלישי) על הודעת הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית אמש לפיה גזי חממה מהווים איום בריאותי. נציג האו"ם אמר שההחלטה מצביעה על נחישותו של ברק אובמה לטפל בשינוי האקלים. ההודעה של הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית תאפשר לממשל להעביר תקנות חדשות להפחתת פליטת גזי חממה ללא צורך להעבירן כחוק בקונגרס. החל מהשנה הבאה הסוכנות עשויה לקבוע תקנות לוויסות הפליטה מכלי רכב, תחנות כוח ומפעלי תעשייה כבדה.

אילוסטרציה. ShutterStock
החל מהשנה הבאה הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית תעביר תקנות להפחתת פליטת גזי חממה/ShutterStock

ההודעה של הסוכנות להגנת הסביבה היתה צפויה, ועל פי סוכנות הידיעות רויטרס, ממשל אובמה והנבחרים הדמוקרטים עדיין צפויים להעביר חקיקות בקונגרס. דובר האיחוד האירופי אמר שההחלטה מהווה סימן חשוב מצד ממשל אובמה על כך שהוא מתייחס ברצינות לטיפול בשינוי האקלים ומוכיח מנהיגות.

בכירים אירופאים קיבלו בברכה את ההחלטה, אך הם גם מצפים לשמוע על התקדמות נוספת. תוצאות ועידת קופנהגן, שנפתחה אתמול, תהיינה תלויות בעיקר על מה שארצות הברית וסין ייספקו, אמר שר הסביבה השבדי – המחזיקה בנשיאות האיחוד האירופי.

הנשיא אובמה צפוי להשתתף בוועידה בקופנהגן, שמטרתה להחליט על הסכם אקלים חדש שיחליף את פרוטוקול קיוטו ב-2012. עד כה ארצות הברית סירבה לאשרר את פרוטוקול קיוטו עקב התנגדות רבה של הסנאט וממשל בוש, מצב שיצר חוסר אמון בין ארצות הברית למדינות אחרות בעולם. על פי "הניו יורק טיימס", ברק אובמה צפוי להודיע למשתתפי הוועידה שארצו מתקדמת באופן משמעותי כדי לטפל בבעיה, גם כאשר הקונגרס תקוע לגבי חקיקה בנושאי ההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully