וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי קצב: "דנינו פגע בזכויות היסוד שלו"

לטענת עורכי דינו של הנשיא לשעבר, דנינו השתמש בהופעתו בתוכנית "עובדה" כדי ללחוץ על הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד קצב

פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, מאשימים את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, בהשפעה על עדים ובפגיעה חמורה של זכויות היסוד של קצב. בקול ישראל דווח כי במכתב ששלחו ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ולפרקליט המדינה משה לדור, טוענים עורכי הדין כי ניצב דנינו השתמש בהופעתו בטלוויזיה בשבוע שעבר כדי ללחוץ על הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד קצב.

בראיון לתוכנית "עובדה" בערוץ 2, אמר דנינו כי "אנחנו סברנו שיש ראיות (לאונס) ועמדתנו לא השתנתה גם אחרי סיכום הראיות". הוא הוסיף כי "אני חושב שבמקרה הזה החוקרים כולם, בלי יוצא מן הכלל, נתנו את אמונם באופן חד משמעי במתלוננות. גם אני, למרות שלא ישבתי בעצמי עם המתלוננות. מבחינתי לא היה כאן אפילו מקום לספק. אני עומד על המלצותינו".

לאחר שקצב הודיע לבית המשפט כי הוא מבטל את הסדר הטיעון שנחתם עמו, הועבר חומר החקירה לבחינה מחודשת בפרקליטות. התיק נתון כעת בהשלמות חקירה ובשבועות בקרובים יוחלט האם להגיש כתב אישום ובאיזו אשמה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברים כי "המשטרה דוחה על הסף את הטענות שמייחסים פרקליטי קצב על פי הפרסום לניצב דנינו. יובהר, כי בשום שלב בראיון לא אמר ניצב דנינו כי הוא מפעיל לחץ כלשהו לשם הגשת כתב אישום נגד הנשיא קצב וכל ניסיון לייחס לו אמירות מסוג זה מוטעה ומטעה בכוונת מכוון. כל שנאמר על ידי ניצב דנינו, נאמר בדין מתוקף תפקידו כראש האגף לחקירות ולמודיעין של משטרת ישראל אשר נושא במשרה ציבורית המחייבת דיווח נאות לציבור וכמי שמצוי בפרטי הפרשה".


עוד נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל שותפה מלאה לדאגתם של פרקליטי קצב לתקינות הליכי החקירה והמשפט בתיק זה, כמו בכל תיק אחר, ובעניין זה אין לנו אלא לתהות הכיצד הגיעו קלטות ותמלילים הרלבנטיים לפרשה לידי העיתונות הכתובה ממש בימים אלה, והכיצד הדבר מתיישב עם דברים שהשמיעו פרקליטי קצב בתקשורת לא אחת, לרבות בתכנית 'עובדה' עצמה, בשלבים קריטיים ביותר לניהול ההליכים. נאה דורש נאה מקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully