וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודי אלן: ניצחון נוסף של בוש יהיה טראגי

29.9.2004 / 9:25

הבמאי הוותיק מתנדב לעזור לג'ון קרי, ומסביר שלמרות שבוש הוא דמות קומית בעיניו, בחירתו לקדנציה נוספת תהיה, לדעתו, אסון

הבמאי והקומיקאי, וודי אלן, מאוד מוטרד מהאפשרות שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ייבחר לכהונה נוספת ומזהיר כי תוצאה כזו תהיה טראגית, כך אמר בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני. אלן אף מציע את עזרתו למועמד הדמוקרטי, ג'ון קרי, בקידום מסע הבחירות המקרטע שלו.

לשאלה האם בוש הוא דמות טראגית או קומית בעיניו, משיב אלן כי הנשיא הוא דמות די קומית. "רק תקשיבו לאיך שהוא מדבר, לפעמים אתה ממש חייב לצחוק בקול רם. אבל אם הוא ייבחר בשנית זאת תהיה טרגדיה". למרות התרחקותו מפוליטיקה, מתכוון אלן לקיים את זכותו האזרחית ולהצביע.

אלן, אזרח של כבוד בעיר ניו יורק, מספר כי פיגועי ה-11/9 לא פגעו בנטייתה של העיר לבליינות, אך הותירו את תושביה בפרנויה מסוימת. למרות עוצמת האירוע ומרכזיות העיר ניו יורק בסרטיו, אלן לא מעוניין לשלב התייחסות לפיגועים בעשייתו הקולנועית. "אני לא חושב שנושאים פוליטיים הם עמוקים מספיק להתמודדות כאמן. אחרי הכל, ההיסטוריה האנושית כולה שזורה ברציחות. רק התפאורה והעיצוב משתנים". לדבריו, "ב-2001 כמה פנאטים רצחו אמריקאים ועכשיו אמריקאים הורגים כמה עיראקים. כשהייתי ילד הנאצים הרגו את היהודים ועכשיו היהודים והפלסטינים הורגים אחד את השני".

לגבי מערכת הבחירות הנוכחית אומר אלן כי עד כה לא פנו אליו ממטהו של קרי בבקשת עזרה. "סייעתי בעבר למסעות הבחירות של מגוון מועמדים דמוקרטים, אשמח לעזור גם לקרי", אמר. לדעתו, מעורבות של אנשי בידור בפוליטיקה בדרך כלל לא משפיעה על הציבור. "אני חושב שלאירופים יש יותר הערכה לאמנים. בארה"ב, כשאמנים כמו נורמן מיילר או פיליפ רות' מתבטאים פוליטית, האנשים היחידים שמפנימים את מה שהם אומרים הם אלה שמסכימים איתם מלכתחילה. זה לא מביא קולות חדשים".

אלן טוען עוד, כי גם השמעת טיעונים עניינים מוצקים נגד מדיניותו הכלכלית של בוש לא ממש משפיעה. "תומכי בוש לא מתעניינים בטיעונים טובים, 'אני יודע וזה לא משנה לי', הם חושבים 'אני פשוט אוהב את הבחור'". על אותו משקל מעריך אלן כי סרטו של מייקל מור "פרנהייט 9/11", לא ישפיע על תומכי בוש. "הוא עשה סרט דוקומנטרי מאוד מצליח וטוב, אבל הבעיה היא שהאנשים שאהבו את הסרט הם אלה שמסכימים איתו. אני אחד מהם. אבל הוא לא הצליח להשפיע על הצד השני. הם עשו סקר כדי לבדוק את הטענה הזאת. מדובר במקרה אבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully