וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס זיכרון ישראלי פלסטיני - בלי פלסטינים?

8.5.2011 / 18:16

המנהל האזרחי סירב לאפשר למשפחות שכולות פלסטיניות להכנס לשטח ישראל כדי להשתתף בטקס זכרון ישראלי-פלסטיני משותף שארגנה תנועת "לוחמים לשלום". לבסוף אושרה כניסתם של שני נואמים

תנועת "לוחמים לשלום" תערוך הערב (ראשון), זו השנה השישית ברציפות, טקס זיכרון ישראלי-פלסטיני משותף. אך בניגוד לשנים קודמות, אומרים המארגנים כי המנהל האזרחי לא אישר למשתתפים הפלסטינים בטקס לצאת משטחי הגדה, עקב הסגר המוטל על השטחים ביום הזיכרון ויום העצמאות. "במרכזו של הטקס שאנו עורכים עומדים הכאב והשכול האנושיים, המשותפים לשני העמים. נוכחותם של הנציגים הפלסטינים הינה סמל לאפשרות של שני העמים לשלב ידיים, להניח את משקעי העבר, לסלוח, להגיע לפיוס ובכך לשים קץ למעגל הדמים", אמרו בתנועה.

"לפני כחודש הגשנו בקשה לאישור כניסה חריג לישראל בערב יום הזיכרון עבור קבוצה של פלסטינים, בני משפחות שכולות ופעילים ב'לוחמים לשלום'", אמרו המארגנים." אלא שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, החליט המנהל האזרחי שלא לאפשר לנציגים הפלסטינים להיכנס לתל אביב על מנת להשתתף בטקס. כשבוע ימים לפני הטקס קיבלנו סירוב גורף לכל הבקשות שהוגשו, בלא כל סיבה או הנמקה, ביטחונית או אחרת. העילה לסירוב נותרה לא ברורה לחלוטין, לאחר שבשנים הקודמות אושרה כניסתם של פעילים פלסטינים מהתנועה לטקס", הוסיפו.

לדברי אנשי התנועה, "מיד לאחר קבלת השלילה הגשנו ערר. פנינו ללשכת ראש המנהל האזרחי וכן לקצין האחראי, בדרגת אלוף משנה. הפנייה כולה, כמו גם הערר שהוגש בעקבותיה, לוו בהסברים על מהות התנועה שלנו, על אופי הטקס ועל נחיצות נוכחותם של עמיתינו הפלסטינים בו. כמו כן צמצמנו את הרשימה ל-12 אנשים בלבד וביקשנו אישור רק עבור אלה שהצבא הגדיר כבלתי מסוכנים בעליל".

"קיבלנו תשובה 'שלילית מוחלטת'. כן הובהר לנו שזוהי החלטה סופית שאין עליה עוררין. בצר לנו פנינו לעזרת חברי כנסת שינסו להפעיל את קשריהם על מנת להקל על הגזירה התמוהה. פנינו לח"כ בני בגין אשר טרם ענה, וכן לח"כ זהבה גלאון. ח"כ גלאון ביררה בלשכת שר הביטחון וכל המידע הרלוונטי הועבר ללשכה, בלא הועיל ובלא תגובה".

מהמנהל האזרחי נמסר כי הבקשה נבחנה באופן מעמיק טרם קבלת ההחלטה בנושא. גורם ביטחוני אמר שמדובר בהחלטה שהתקבלה לאור הרגישות הנדרשת ביום הזיכרון וכן לאור העובדה כי הסגר שהוטל מאפשר חריגות במקרים הומניטריים בלבד. הגורם אמר עוד כי אושרה יציאתם של שניים מהמשתתפים על מנת לנאום בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully