וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מצטערים על הרג הפלסטיני בחברון

יהושע בריינר וניר יהב

7.1.2011 / 12:00

בצה"ל הביעו צער על הרג הפלסטיני הבלתי חמוש בחברון והבטיחו לבצע חקירה מהירה של התקרית. ח"כ אחמד טיבי: "זו הייתה הוצאה להורג בדם קר של אדם במיטתו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

צה"ל הביע צער בצהריים (שישי) על הרג הפלסטיני הבלתי חמוש בחברון, שאירע הלילה במהלך פשיטה של חיילים על ביתו של פעיל חמאס בעיר. דובר צה"ל מסר, כי במהלך מעצר מבוקשים הלילה "נהרג פלסטיני ששהה בביתו של אחד המחבלים. צה"ל מצר על אירוע זה - ומפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, הורה למפקד האוגדה, תת-אלוף ניצן אלון, לבצע חקירה מהירה ולהציג בפניו את ממצאיה כבר במהלך השבוע הבא".

לדברי מקורות פלסטינים, עומאר סלים קוואסמי, בן 66, נהרג בעת שישן במיטתו בשכונת א-שייח' בעיר חברון. בנו של קוואסמי, רג'אי, צוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' באמרו: "חיילי צה"ל נכנסו לבית שלנו. אמי בדיוק התפללה. החיילים לקחו אותה והכניסו אותה לחדרו של אחי הנכה. הם נכנסו לחדר השינה ופשוט ירו אש לעבר אבי. לאחר מכן הם יצאו מהבית".

מפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף ניצן אלון, התייחס בצהריים לתקרית ואמר כי "במהלך מבצע של 'דובדבן' הלילה בחברון למעצר של מספר פעילי חמאס שהיו מעורבים בפיגועים נגד ישראל בשנים האחרונות, לצערנו נפגע ונהרג אזרח לא מעורב, תוך כדי המבצע. האירוע היה כאשר הכוח שבא לעצור את הפעיל נכנס לדירה סמוכה, בה שהה האזרח. הכוח חש מאוים כתוצאה מתנועה פתאומית של אותו אדם ולצערנו זה נגמר במותו. אנו ממשיכים לתחקר את האירוע".

תא"ל אלון הוסיף כי בניגוד לטענות הפלסטינים, קוואסמי לא נהרג במיטתו: "האיש לא נהרג תוך כדי שינה, אלא לאחר שעשה תנועה חשודה. כשהחיילים נמצאים בנוהל קרב אירוע כזה מצער עלול לקרות, מתוך מאות מעצרים אחרים שמבצעים כוחות צה"ל ונגמרים ללא אירועים חריגים".

"פשע בלתי מוצדק"

ההרג של קוואסמי עורר תגובות סוערות בחברון. כאמל חמיד, מושל העיר, הגדיר את פעולת צה"ל כ"פשע בלתי מוצדק שפוגע ברשות הפלסטינית ויוביל לפגיעה ביציבות במזרח התיכון". לדבריו, החיילים הוציאו להורג את עומאר קוואסמי כשהוא ישן במיטתו, ו"אין שום תירוץ למעשה כזה, בעיקר במחוז חברון, בו אנחנו פועלים להעניק ביטחון ויציבות. לצערנו, ישראל מסכלת את מאמצינו בכל האמצעים העומדים לרשותה". חמיד הוסיף, כי אתמול, לאחר שפעילי חמאס שוחררו ממעצר, הוא הזהיר אותם מפני צה"ל, "אלא שהם לא ציפו שהם ייעצרו על ידי ישראל כה מהר". הוא קרא לישראל לשחרר את העצורים באופן מיידי.

גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס לתקרית. לדברי טיבי, מעדויות שהגיעו אליו עולה כי "הריגתו בחברון של עומאר קוואסמי הייתה הוצאה להורג בדם קר של אדם במיטתו. הצבא תכנן כנראה להתנקש בבן אחותו ואא'ל ביטאר וירה בגבר הגר בקומה השנייה בברוטליות - והרג אותו". טיבי הוסיף, כי "יש להעמיד את האחראים, קצינים ומפקדים, לדין, כי דמם של הפלסטינים אינו הפקר. החיסולים של הצבא נמשכים ללא עכבות - ואין דין ואין דיין".

מנגד, חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "מצער שמחבלים רוצחים ממשיכים להשתמש בנכים ובילדים כמגן חי. כדאי שארגוני זכויות האדם יפנו את האצבע המאשימה לרוצחים, ולא לגיבורי צה"ל המגנים על אזרחי ישראל מפני אכזריותו של האויב".

  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully