וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ משיב לחמאס: "נמשיך עם המתווך הגרמני"

20.4.2011 / 16:46

בתגובה לפרסומים לפיהם יש מתווך אירופי חדש במו"מ לשחרור שליט, קובעים היום בלשכת רה"מ כי "ישראל תמשיך לפעול בהובלת המתווך הגרמני" בכל הנוגע להשבת החייל החטוף

בישראל הגיבו היום (רביעי) בביטול לפרסומים מאמש, לפיהם ישנו מתווך אירופי חדש בעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט בתמורה לאסירים פלסטינים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל רצינית בכוונותיה ובמעשיה להשבת גלעד שליט, ותמשיך לפעול בהובלת המתווך הגרמני (גרהרד קונארד – פ"ו), על בסיס ההצעה שנבנה על ידי המתווך מול החמאס".

אתמול מסרו מקורות בחמאס לעיתון המצרי "אל-אהראם", כי ישנו מתווך אירופי חדש במגעים בינם לבין ישראל, זאת לאחר שבכיר התנועה, מוסא אבו מרזוק חשף זאת לראשונה. מתווך זה יחליף, על פי הפרסום, את המתווך הגרמני הקודם, קונארד. בחמאס סירבו לציין מה מוצאו של המתווך, אולם הדגישו כי ניכרת "נכונות ויושר" מצדו.

בדיווח הוזכרה גם ביקורת שמתח המקור בחמאס על קונארד. לדבריו, שורר בארגון חוסר שביעות רצון מהסכמתו של קונארד עם עמדת ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, בנוגע לשחרור אסירים פלסטינים. "ציפינו שקונארד יצליח לרכך ולשנות את עמדתו של נתניהו, אולם במקום זאת הוא חיזק את דעתו הקיימת", אמר המקור.

בתוך כך, יו"ר מטה המאבק לשחרורו של שליט וחבר קרוב של משפחתו, שמשון ליבמן, אמר כי בכוונת המטה להחריף את המאבק. "העיניים שלי דומעות לראות את נעם, אביבה ויואל יושבים על המדרכה בליל הסדר. אין תמונה קשה יותר מזו", אמר ליבמן על האופן בו ציינה משפחת שליט את סדר הפסח. לדבריו, "אם לא יקרה משהו מאוד דרמטי כתוצאה מהדברים האחרונים של חמאס, אין ספק שהמשפחה ואנחנו נשנה את אופי הפעילות ונחריף את המאבק".

גלעד שליט נמצא בשבי החמאס בעזה מזה 1,759 ימים, מאז שנחטף ב-25 ביוני 2006 במהלך מתקפת פתע של חוליית חמאס על מוצב צה"ל בכרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully