וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: לפתוח המקלטים בבאר שבע

יהושע בריינר

29.12.2008 / 0:22

בעיר קיימים כ-250 מקלטים. במקרה של נפילת רקטה בעיר תהיה לתושבים דקה לתפוס מחסה. צה"ל מחלק איגרות הסברה גם בגדרה ויבנה

מערכת וואלה

(צילום: יוסי בדלוב, עריכת וידאו: איילת שולמן)

צה"ל נערך לקראת ירי של חמאס לעבר ערים נוספות. פיקוד העורף הנחה היום (שני) לפתוח את המקלטים בבאר שבע. דובר עיריית באר שבע אמנון יוסף אמר לוואלה! חדשות, כי העירייה החלה בפתיחת המקלטים. לדבריו, "על פי הנחיות פיקוד העורף התחלנו לפתוח את המקלטים. 200 מהם משמשים כמקלטים דו תכליתיים שמשמשים ביום יום כאתר פעילות לעמותות, חוגים ופעילויות אחרות". הוא הוסיף, כי "אנחנו לא מקלים ראש בשום דבר. ההנחיות של פיקוד העורף הוא שאם יפול טיל בעיר יש לתושבים דקה להגיע למקלט". הוא ציין כי בעיר קיימים כ-250 מקלטים.

פיקוד העורף יחל בחלוקת איגרות הסברה למוכנות לשעת חירום בבאר שבע, גדרה, יבנה וביישובים שסמוכים להם. האיגרות כוללות הנחיות לתושבים כיצד לבחור מרחב מוגן וכיצד לנהוג במקרה של נפילת רקטה. בכך נכנסים עוד 250 אלף ישראלים לגזרת הנחיות ההתגוננות של הפיקוד. התושבים נקראים לפעול על פי ההנחיות לתושבים המרוחקים 30 ק"מ מהרצועה ולהימצא במרחק של דקה ממרחב מוגן.

תושבי היישובים בטווח של עד עשרה קילומטר מרצועת עזה - כניסה למיגון עד 15 שניות. בנוסף, חל איסור על התקהלויות והתכנסויות כלשהן. ביישובים בטווחים 10-20 קילומטר מרצועת עזה, לרבות אשקלון, נתיבות והיישובים שסביבן - כניסה למיגון עד 30 שניות. התכנסויות והתקהלויות מותרות עד 100 איש תחת תקרה קשיחה בלבד. היישובים בטווחים 20-30 קילומטר מרצועת עזה לרבות הערים אשדוד, אופקים, קרית מלאכי, קרית גת, רהט והיישובים בסביבתן - כניסה למיגון עד 45 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully