וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חיקורי דין לגורמים שלהם הציע נתניהו לרכוש את "ידיעות" וערוץ 10

22.3.2017 / 0:50

פרסום ראשון: המשטרה צפויה לבקש חיקורי דין בחו"ל לגורמים שרה"מ הציע להם לרכוש את גופי התקשורת, ובהם אנשי אקסל שפרינגר וג'יימס פאקר. החקירה לא תסתיים בקרוב. במוקד החקירה כרגע בתיק 1,000: האינטרסים של מילצ'ן מול נתניהו והתמורה שקיבל לכאורה עבור המתנות למשפחה

צילום: ערוץ 1

(ראש הממשלה נתניהו נחקר בפעם רביעית במעונו, החודש)

המשטרה צפויה לבקש לבצע חיקורי דין בחו"ל לכל אנשי העסקים שהזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחותיו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, במסגרת פרשת 2,000 – כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בגורמים שראש הממשלה הציע להם לרכוש את "ידיעות אחרונות" ואת ערוץ 10, ובכללם אנשי קונצרן התקשורת הגרמני אקסל שפרינגר ומקורבו איש העסקים ג'יימס פאקר, שנדרש לחיקור דין בפרשה 1,000 בחשד שהעניק מתנות לבני משפחת נתניהו. כמו כן, במסגרת פרשת הצוללות, המכונה תיק 3,000, יבוצעו חיקורי דין בגרמניה.

התהליך צפוי להימשך זמן רב, כך שהחקירה לא צפויה להסתיים בקרוב. בחקירותיו הסביר נתניהו כי הציע לרבים מאנשי העסקים שפגש לרכוש את אחד מגופי התקשורת הללו, שכן ידע כי מדובר בגופים בהפסדים שיתקשו לסרב להצעה גבוהה. המשטרה מבקשת לאמת את הדברים ולחקור את אותם גופים.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: מילצ'ן העיד שוב בארה"ב – נתניהו הופתע בחקירה
תיק 1,000: המשטרה והפרקליטות מתעקשות לחקור את פאקר בחו"ל
המפכ"ל: "אנחנו לקראת השלמת חקירת נתניהו, בקרוב נעביר החומר לפרקליטות"

ג'יימס פאקר. ניר פקין
מסתמן כי יידרש לחיקור דין בחו"ל גם בתיק 2,000. פאקר/ניר פקין

במסגרת תיק 1,000, חוקרת המשטרה מה התמורה שקיבל לכאורה איש העסקים ארנון מילצ'ן בעבור הסיגרים והשמפניות שהרעיף על בני הזוג נתניהו. עוד נבדק אם היו לו אינטרסים עסקיים כלשהם במסגרת קשריו עם ראש הממשלה ומשפחתו.

מילצ'ן שינה את המוזיקה של דבריו בחקירתו האחרונה ואף הקפיד להדגיש את ערך החברות בינו לבין משפחת נתניהו - ובכך למעשה יישר קו עם טענת ראש הממשלה כי מותר לתת מתנות בין חברים, וכן ניסה להמעיט בדרישות שקיבל משרה נתניהו לאספקה שוטפת. ואולם, גרסתו הראשונה עומדת איתנה בשל עדויותיהם של עוזרתו האיש ושל נהגיו, שסיפרו על אספקת סיגרים ושמפניות גם בהיעדרו של מילצ'ן ישירות למשפחת נתניהו.

כך או כך, כל כיווני החקירה בנוגע לאינטרסים של מילצ'ן עם נתניהו נבדקים. אם אכן ימצאו קשרים כאלה, שיעידו על מה שמכונה בעגה המשפטית "ניגוד עניינים חריף", הם יחזקו את החשד לשוחד או להפרת אמונים.

קייט הדסון, שרה נתניהו, בנימין נתניהו, יאיר נתניהו. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
גרסה איתנה. מילצ'ן, השחקנית קייט הדסון, נתניהו ורעייתו שרה ובנו יאיר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

שלשום מסר עורך דינו וקרוב משפחתו של נתניהו, דוד שמרון, עדות במסגרת פרשות 1,000 ו-2,000. ראש הממשלה עצמו נחקר החודש בפעם הרביעית.

במסגרת תיק 1,000, נחקר החשד כי נתניהו קיבל במשך שנים, באופן שיטתי ועל פי הזמנה, טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים. בין היתר מדובר בסיגרים יקרים לנתניהו, שטען כי בעיה רפואית במערות האף מונעת ממנו לעשן, ובבקבוקי שמפניה ורודה לרעייתו שרה, שמסרה כי מעמדה המקצועי ומבנה גופה שוללים את הטענה כי צרכה כמויות גדולות של אלכוהול. החוקרים התמקדו בקשרים של ראש הממשלה עם מילצ'ן ופאקר.

בפרשת 2,000, עולה לכאורה כי נתניהו ומוזס רקמו ביניהם הסכם חשאי, ובמסגרתו הראשון יפעל לצמצום תפוצת החינמון "ישראל היום" שנמצא בבעלות מקורבו שלדון אדלסון, ובתמורה יזכה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס. ההקלטות שחשפו את השיחות נמצאו במהלך חקירתו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו.

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי החקירה בעניינו של ראש הממשלה תסתיים בתחילת מרץ. ואולם ככל שהזמן חלף, הלכה וגברה ההערכה בארגון כי ידרש זמן נוסף להשלמת החקירה.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully