וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלחץ איראן, נסראללה הורה על חיסול רמטכ"ל חיזבאללה בדר א-דין"

לפי תחקיר של רשת "אל-ערביה", מזכ"ל הארגון, יחד עם מפקד "כוח קודס" האיראני, תכנן את חיסול בכיר הארגון, שמת ב"פיצוץ מסתורי" בשדה התעופה של דמשק. חיזבאללה האשימה את האופוזיציה הסורית – שהאשימה בחזרה את חיזבאללה

צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ומפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני עומדים מאחורי חיסולו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין בחודש מאי האחרון – כך עולה מתחקיר שפרסמה אמש (שלישי) רשת "אל-ערביה". על פי התחקיר, שני המנהיגים החליטו על חיסולו של המפקד הצבאי של הארגון, הן בשל קשריו לחיסול ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי בשל כך שלראיית נסראללה, בדר א-דין פעל באופן שאינו ממושמע לקו הארגון.

יתרה מכך, בדר א-דין סירב להציב כוחות של חיזבאללה בקו ההגנה יחד עם כוחות איראניים בלחימה בסוריה, והפך ל"נטל" על איראן, שביקשה גם היא להיפטר ממנו. בעקבות הלחץ שהופעל על נסראללה מצד טהראן ומצד בית הדין המיוחד לחקירת רצח חרירי, שדרש את הסגרתו של בדר א-דין, המזכ"ל הכריע בעצה אחת עם סולימאני על החיסול.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: "ישראל לא הרגה את בדר א-דין, היא פחדנית מדי"
חיזבאללה: "אם ישראל הייתה מחסלת את בדר א-דין, היינו אומרים"
לבנון: בית הדין לרצח חרירי דורש הוכחה למותו של רמטכ"ל חיזבאללה

צילום: ערוץ היוטיוב של eXtra news, עריכה:ניב מעוז

בדר א-דין זומן בערב החיסול לישיבה עם סולימאני בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, אליה הגיע עם שלושה בני אדם נוספים – שיצאו ללא פגע. טענת חיזבאללה הראשונית, כי טיל או פצצה פגעו במקום, אינה נכונה, על פי התחקיר, וכך גם האפשרות ששדה התעופה נפגע ממרגמה. תיעוד לווייני מהאזור, כמו גם עדויות מארגוני אופוזיציה ומהארגון הסורי לזכויות אדם, מעלים כולם כי לא הייתה לחימה באזור באותו היום.

על פי עדות של אדם ששהה באזור בעת החיסול, נשמעו יריות במתחם ואנשי חיזבאללה לא אפשרו לאף אחד להיכנס לאזור, כולל לכוחות משטרה ולקצינים בכירים של הצבא הסורי. בליל החיסול תועד סולימאני עוזב את המקום דקות ספורות לפני החיסול, מלווה בשומר הראש האישי של בדר א-דין. המפקד הצבאי נותר בחדר עם איש אמונו איברהים חוסיין ג'זיני, שעל פי התחקיר היה זה שירה בו למוות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל, 13 במאי 2016. רשת אל-מנאר, מערכת וואלה! NEWS
חילוקי דעות עם נסראללה. בדר א-דין/מערכת וואלה! NEWS, רשת אל-מנאר

בהתייחסות ראשונה לחיסול, כשבוע לאחר מותו של בדר א-דין, נסראללה הדגיש כי "אין כל ראייה" שקושרת את ישראל לתקרית, וטען כי ארגוני המורדים אחראים לפעולה. מזכ"ל הארגון ציין כי "ישראל יותר מדי פחדנית כדי להרוג את בדר א-דין". לדברי מנהיג הארגון, הוא התנגד בתחילה ליציאתו של בדר א-דין לסוריה בראש היחידות הצבאיות של חיזבאללה, אולם לבסוף השניים הסכימו כי ישהה במדינה למשך זמן מה כדי שיבנה את מערך הפיקוד של הארגון.

ראש משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות השלום בז'נבה, אסעד זועבי, האשים מצדו את ארגון חיזבאללה במותו של בדר א-דין. בריאיון לרשת "אל ג'זירה", טען כי הגרסה שסיפק הארגון "מגוחכת", והוסיף: "חיזבאללה מסר את הגרסה הזאת במטרה לעורר זעם בקרב הציבור ולהצדיק את המשך הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully