וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה שגיבור שלחם במחבלים זקוק לאבטחה צמודה עקב משפט אזריה"

שלומי גבאי

5.1.2017 / 12:18

מאז שנבחר סא"ל ירון סיטבון לשמש שופט במשפט הסוער במדינה, במקביל לתפקידו כמפקד יחידת הלוט"ר - הוא הפך קורבן להסתה ובצה"ל החליטו להצמיד לו מאבטחים. "הוא הקדיש את כל חייו לביטחון ישראל"

צילום: יותם רונן וניב אהרונוסון, עריכה: ניר חן

"זאת פשוט בושה שגיבור ישראל כמו ירון, שלחם מול מחבלים והקדיש את כל חייו למען ביטחון אזרחי המדינה, צריך להסתובב עכשיו עם אבטחה צמודה" – כך אמרו אמש (רביעי) לוואלה! NEWS מקורביו של סא"ל ירון סיטבון, אחד השופטים במשפטו של אלאור אזריה, שאבטחה צבאית הוצמדה לו בעקבות הכרעת הדין.

סיטבון שימש בעברו מפקד יחידת האבטחה המט"כלית, מפקד היחידה המיוחדת עוקץ, סגן מפקד חטיבת אפרים וכיום מכהן כמפקד יחידת הלוחמה בטרור של צה"ל. לאחרונה קודם בדרגה כשבמהלך תפקידיו קיבל ציונים לשבח על פעילות היחידות שעליהן פיקד. במהלך המשפט הוא מונה לשמש שופט צד בפרשת החייל היורה מחברון והיה שותף להכרעה כי יש מקום להרשיעו בהריגה.

בעקבות ההחלטה שגרמה לסערה ציבורית ולשורה של קריאות הסתה, הוחלט בצה"ל להצמיד מאבטחים לשלושת השופטים. שניים מהם, מאיה הלר וכרמל וואהבי, משמשים כשופטים בתפקידם הרגיל, אולם עבור סיטבון, שמשרת כמפקד יחידות מיוחדות בתפקידי לוחמה, היה זה מינוי נוסף לתפקידו. מי שעד היום היה אמון על ביטחון המדינה, מצא עצמו תחת אבטחה מחשש שיפגעו בו.

לקריאה נוספת:
עקב פוסט בפייסבוק: צעיר נעצר בחשד להסתה נגד שופטי אזריה
נתניהו על הכרעת הדין: "אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה"
הפרשה שתשפיע על המתגייסים החדשים: צה"ל לא נשאר מחוץ לוויכוח

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. אבשלום ששוני, פול צלמים
"קצין כמו ירון צריך להיות מאובטח? זה אבסורד". אזריה מגיע לבית הדין, אתמול/פול צלמים, אבשלום ששוני

"לאורך כל השנים היה ירון בתפקידים מסווגים ולא תחת אור הזרקורים כחלק מביטחון המדינה", אמרו מקורביו, "מאז המשפט הוא נחשף ושמו היה בכותרות כמה פעמים, כשהשיא הגיע עם הכרעת הדין, לאחר ששמו ותמונתו הופיעו בכל מקום".

ביישוב שבו מתגורר הקצין יחד עם משפחתו באזור צפון הארץ, התושבים מגבים את סיטבון ובטוחים שנהג כשורה לאורך כל ההליך המשפטי. במשפחתו הקרובה של הקצין מתקשים לקבל את העובדה החדשה כי יתוגברו אמצעי האבטחה סביב ביתם ובסביבתו של הקצין. "קצין כמו ירון, שמגדל ומחנך לוחמים בצה"ל, הוא צריך להיות מאובטח? זה אבסורד. לאן הגענו?", הוסיפו מקורביו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"אסור להקל ראש באותם אנשים קיצוניים"

סביב ביתו של הקצין ביישוב הפסטורלי לא נצפו מאבטחים, אולם הפרשה שבמרכזה ניצב עכשיו אחד מתושבי המקום, הפכה במהרה לשיחת היום. "ראינו כבר מקרים של פגיעה בנבחרי ציבור בשל תפקידם וההחלטות שקיבלו, אסור להקל ראש באותם אנשים קיצוניים, יש לפעול נגד המסיתים לפני שיהיה מאוחר", אמר אחד משכניו של סיטבון. "הוא היה מעדיף לוותר על החשיפה ולהמשיך לעשות את העבודה שלו מאחורי הקלעים".

סיטבון הצטרף להחלטה, שהתקבלה פה אחד - להרשיע את אזריה בעבירת הריגה, וזאת מתוקף היותו שופט צד בהליך המשפטי. ההכרעה נכתבה על ידי אל"מ הלר, שקודמה בעצמה במהלך המשפט לתפקיד שופטת בית הדין הצבאי לערעורים, ואליה הצטרפו סא"ל וואהבי וסא"ל סיטבון.

ירון סיטבון. אבשלום ששוני
מעריב, מעריב
סיטבון והשופטת מאיה הלר/מעריב, אבשלום ששוני מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully