וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גווייה מהלכת, מדברת עם הקירות": גילה קצב מייחלת לשחרור בעלה

26.3.2016 / 8:30

למרות שהורשע באונס, רעייתו של האסיר משה קצב עדיין בטוחה שהוא חף מפשע ושנעשה להם עוול. השכנים מעריצים אותה על החוזק הנפשי, ואילו החברים מספרים על השבר. "רואים את הכאב ואת העצב בפנים שלה, היא לא אותה אישה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק
"עוברים עליה ימים קשים והיא סובלת, לא מגיע לה הסבל הזה"

כבר תקופה ארוכה שגילה קצב ספונה בביתה שבקריית מלאכי. בשבוע הבא צפויה ועדת השחרורים של השב"ס להחליט אם לקצר את עונשו של בן זוגה, הנשיא לשעבר והאסיר משה קצב שהורשע באונס, והיא משתוקקת לשחרורו המוקדם. המשבר הגדול בחייה החל לפני עשור והוא עדיין רחוק מסיום. תושבי קריית מלאכי סבורים כי נעשה לה עוול נוראי ולדבריהם, היא האדם הפופולרי ביותר בעיר. "אם היא הייתה מחליטה להתמודד על ראשות העיר", אמר אחד התושבים, "כולם פה היו תומכים בה".

החברים של גילה מספרים על אישה שמחה שהפכה להיות עצובה, על אישה שלפני התפוצצות הפרשה הייתה מטיילת בעיר והיום מסתגרת בין כתלי ביתה. על הדיון הצפוי בוועדת השחרורים אמר: "אני יודע שכל הילדים איתה, אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד", סיפר עו"ד דוד מנע, חברו של קצב. "מדובר במשפחה מאוחדת. כולם מצפים לשחרורו, גילה הילדים והנכדים". מנע טען כי למרות "התקופה הלא קלה", קצב נותרה "כמו סלע איתן לכל המשפחה". לדבריו, "היא חזקה ואמינה, שום דבר לא יזיז אותה, אף דבר לא ישבור אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש לא יעסוק בקיצור מאסרו של קצב בשל היכרות מוקדמת
הצעת "חוק משה קצב": לא ינוכה שליש לאסיר שלא הביע חרטה
עו"ד המקורב לקצב: "הוא ומשפחתו חוו משבר, ארבע שנים זה מספיק"

ביתו של משה קצב, קריית מלאכי.. לירון מולדובן
"רואים אותה הרבה פחות". בית משפחת קצב בקריית מלאכי/לירון מולדובן

עופר חיים, תושב השכונה שבה מתגוררת קצב, סיפר כי הוא "מכיר אותה שנים רבות". לדבריו, "היא אישה טובה, עוברים עליה ימים קשים והיא סובלת, לא מגיע לה הסבל הזה. כל חייה עשתה מעשים טובים, היא אישה נפלאה, ואני מקווה שהסבל שלה יעבור".

אחת מחברותיה של גילה סיפרה כי בסביבתה מנסים לחזק אותה. "לא הרבה נשים היו עומדות איתנות אחרי פרשה כזאת. היא אישה שכולה טוב, אנחנו מנסים לחזק אותה אבל האמת היא שאנחנו שואבים ממנה כוח", אמרה. "מדובר באישה מדהימה, תומכת, אפשר לקרוא את המבט שלה כשהיא סובלת. כשהיא מדברת איתי, היא מספרת לי שנעשה להם עוול גדול".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
משה קצב יוצא בליוויו אשתו מכלא מעשיהו לבר המצווה של נכדו, ספטמבר 2013. יותם רונן
"לא מגיע לה הסבל הזה". גילה ומשה קצב בדרכם לבר המצווה של נכדם ב-2013/יותם רונן

יצחק סולקי, חקלאי ממושב גבעתי וחבר קרוב של משפחת קצב, סיפר על אישה שאיבדה את שמחת החיים ובריאותה נפגעה בעקבות הפרשה. "גילה היא מלאך שהולך על שתיים, לאורך כל הדרך היא תמכה בו, היא עמדה לצדו. עוברים עליה ימים קשים מאוד, היום כבר בריאותה רופפת, זאת לא גילה הבונבונית הנחמדה שהכרתי פעם. חייה לא קלים, הסיפור הזה גמר את הבריאות של גילה, הזקנה נפלה עליה, אין לה חיות", סיפר.

גילה קצב, רעייתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב בבית המשפט העליון בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"הסיפור הזה גמר את הבריאות של גילה". קצב בבית המשפט העליון/עומר מירון
"הסיפור הזה גמר את הבריאות של גילה, הזקנה נפלה עליה, אין לה חיות"

"גם משה וגם גילה הם גוויות מהלכות, היא מדברת עם הקירות, היא מבקרת אצל הילדים, ואנשי קריית מלאכי אוהבים אותה, היא אישה מאמינה והיא אומרת שכל מה שאלוהים רוצה זה מה שיהיה", הוסיף.

לדבריו, "היא בטוחה שמשה לא עשה שום דבר. גם כאשת הנשיא מעולם לא גבה ליבה, היא הייתה הולכת עם הסל בקריית מלאכי לשוק. היא אישה נאמנה שהולכת אתו עד הסוף". לדבריו, "היום זאת לא אותה גילה, עדיין מחייכת ומקבלת אורחים, אבל רואים שהיא שבורה, היא יוצאת הרבה פחות מהבית".

"היא מספרת איך התפרקה המשפחה"

לא רחוק מבית משפחת קצב ישנה פיצוחייה שאליה מגיעה גילה כמעט בכל שבוע. בעל העסק, יובל בניון, הפך במשך השנים לחבר של המשפחה. "רואים אישה עצובה שסוחבת אחריה מטען מאוד רציני, היא לא הבינה איך זה התחיל ולא מבינה איך זה ייגמר", סיפר בניון. "כשאנחנו מדברים, היא נחנקת כל פעם מחדש, היא מאוד מקווה שמשה ישתרר בקרוב. היא ממעטת לצאת מהבית, רק לסידורים ולקניות, אישה מאוד פשוטה. היא לא מדברת על המקרה הספציפי, אבל מספרת איך התפרקה המשפחה בעקבות הפרשה".

גם מירי דמרי, אחת העובדות בסופר שבו גילה עורכת את הקניות, סיפרה על השינוי שחל בגילה בעקבות הפרשה. "רואים את הכאב, רואים את העצב בפנים שלה, היא לא אותה אישה שתמיד הייתה מחייכת", אמרה. "היא עדיין מגיעה ודבר ראשון שהיא עושה זה לשאול לשלומנו ומעבירה לנו כסף שנתרום לנזקקים, אבל רואים שמשהו נשבר אצלה". לדבריה, בכל פעם שקצב מגיע לחופשה, גילה מתמלאת שמחה. "היא אומרת לנו שהנה הוא מגיע הביתה, אבל מיד לאחר מכן היא מספרת שביום ראשון הוא חוזר לכלא ופורצת בבכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully