וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד החדש: "בכוונתי להביא מבצעים טובים לעם ישראל"

8.12.2015 / 9:15

יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי בלשכתו של ראש הממשלה שמונה אתמול לעמוד בראש המוסד, התייחס הבוקר לתפקידו החדש. "רוצה להודות לראש הממשלה על האמון, נרגש מגודל האירוע ומחשיבות המינוי", אמר מחוץ לביתו. השר לשעבר מרידור באולפן וואלה! NEWS: "מינוי מבורך"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס, התייחס הבוקר (שלישי) לתפקידו החדש. "אני רוצה להודות לראש הממשלה על האמון. אני נרגש מאוד מגודל האירוע ומחשיבות המינוי. מדובר בארגון חשוב ובכוונתי להביא למבצעים טובים ומודיעין טוב לעם ישראל ככל שיעלה בידי", אמר מחוץ לביתו במודיעין.

כהן, שמשמש בימים אלו היועץ לביטחון לאומי בלשכתו של ראש הממשלה, יחליף את תמיר פרדו. בעבר שימש כהן סגן ראש המוסד. הוא היה אחד המועמדים לתפקיד לצד נ', סגנו של פרדו, ומנכ"ל המשרד למודיעין ועניינים אסטרטגיים, רם בן ברק.

לקריאה נוספת:
הסחבת נמשכת: מינוי מחליפו של וינשטיין עלול להתעכב
לאחר מאבק של שנים: המדינה תפצה אלמנה של מקור מודיעיני שהתאבד
בפעם השנייה: ניצב ריטמן החשוד בעבירות מין ייחקר במח"ש

יוסי כהן ראש המוסד הנכנס מחוץ לביתו, מודיעין. דצמבר 08 2015. ראובן קסטרו
"נרגש מגודל האירוע". כהן מחוץ לביתו, הבוקר/ראובן קסטרו

השר לשעבר דן מרידור סיפר על ראש המוסד הנכנס. "עבדתי עם יוסי לפני ארבע שנים. אני מכיר אותו היטב וזה מינוי מבורך מאוד, אני מקווה שיצליח. צריך להגיד גם מילה טובה לפרדו, שמסיים חמש שנים בראשות המוסד ועשה עבודה מצוינת", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, "אני חושב שהעידן שלנו מבשר שינוי פרדיגמטי גדול מאוד באופי המלחמות והעימותים. במלחמות הישנות היו טנקים וצנחנים, וזה מיצה את עצמו. המלחמות שאני ראיתי אינן העימות העיקרי שאנו מולו, במובן זה מצבנו מצוין. המודיעין הוא קריטי, זה לא מודיעין על מדינה אחת, אלא על מדינות בעלות יכולות איסוף בלתי רגילות, אנושי ואלקטרוני. ראש המוסד הוא תפקיד קריטי וחשוב".

עוד באותו נושא

מהמוסד, למל"ל - ובחזרה: דרכו של "הדוגמן" לראשות הארגון

לכתבה המלאה
יוסי כהן ראש המוסד הנכנס מחוץ לביתו, מודיעין. דצמבר 08 2015. ראובן קסטרו
"אביא מודיעין טוב". יוסי כהן מחוץ לביתו, הבוקר/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז אמש על מינויו של כהן. "יוסי שימש ראש המל"ל בשנים האחרונות. הוא עתיר ניסיון והישגים ובעל יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד. הוא בעל כושר מנהיגות ובעל הבנה מקצועית, שאלה תכונות הנדרשות ממי שעתיד להוביל את הארגון", אמר במסיבת עיתונאים במשרדו.

כהן, בן 54, הוא נשוי, אב לארבעה וסב לנכדה. הוא התגייס למוסד בשנת 1983 ושובץ ביחידה מבצעית, לאחר מכן היה מפקד יחידות מבצעיות ובשנים 2011-2006 פיקד על אגף מבצעי במוסד ובשנים 2013-2011 היה סגן ראש המוסד וממלא מקומו. בשנת 2013 נכנס לתפקיד יועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully