וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלישי בגל הטרור: המחבל מהפיגוע ליד אלפי מנשה הסגיר עצמו לרשות

9.11.2015 / 0:44

תושב קלקיליה בן 24, שדקר גבר בן 48 ופצע אותו קשה, נחקר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות בשכם, שכבר הבהירה כי לא תסגיר אותם לישראל. במערכת הביטחון מזהירים שמדובר בתופעה, כדי להימנע ממשפט ומאסר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: קשת סידי

מקורות פלסטיניים דיווחו אמש (ראשון) כי המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אתמול באזור אלפי מנשה הסגיר את עצמו אחר הצהריים לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בשכם, ובשעה זו הוא נחקר על ידם. על פי המקורות, מדובר בתושב קלקיליה בן 24.

מדובר בפלסטיני השלישי מאז תחילת גל הטרור הנוכחי שמסגיר את עצמו לידי הרשות הפלסטינית, שהבהירה בעבר כי לא תכלא את המחבלים ולא תסגירם לידי ישראל. שלשום הסגיר את עצמו בראא עיסא, חבר בגדודי חללי אל-אקצא של הפתח, שנמלט לאחר שדקר גבר באזור המסחרי בשער בנימין ופצע אותו באורח קשה. בחודש שעבר הסגיר את עצמו הפלסטיני החשוד בדריסתו למוות של אברהם חסנו בצומת אל-פוואר שבאזור חברון.

גורמים במערכת הביטחון הזהירו כבר בחודש שעבר מהתופעה, וטענו כי מערכת האכיפה והמשפט ברשות הפלסטינית מאפשרת שחרור של פעילי טרור. לדבריהם, במערכת החוק של הרשות אין סעיף עבירה בגין פעילות טרור, ואם פלסטינים מועמדים לדין בהקשר זה, הם מואשמים בסעיף "פגיעה באינטרס הפלסטיני". בשל כך מתבצע רק מעצר לתקופה לא ידועה.

לקריאה נוספת:
מת מפצעיו לוחם מג"ב שנפצע קשה בפיגוע הדריסה ליד חברון
הטרמפיסטים בצומת תפוח לא מפחדים: "מציבים בטונדות? נעמוד בגאווה"
בנט לפני ביקור נתניהו בארה"ב: "לא ניתן יד למחוות לפלסטינים"

פיגוע דקירה בנבי אליאס סמוך לאלפי מנשה, נובמבר 2015. איחוד הצלה
מעבר אליהו, זמן קצר לאחר הגעת הפצוע אליו/איחוד הצלה

"אני לא זוכר אירוע אחד שבו פעיל טרור אחד עמד למשפט ברשות הפלסטינית", אמר אחד הגורמים. "לכן פעילי הטרור מבינים שעדיף להיות עצורים ברשות הפלסטינית מלהיות עצורים בישראל. הם יודעים שהם ישתחררו מאוד מהר".

הפלסטיני חשוד בביצוע הפיגוע שאירע אתמול במעבר אליהו, ליד ההתנחלות אלפי מנשה. בפיגוע נפצע גבר בן 48 באורח קשה מדקירה בבטנו. מפרטים ראשונים עולה כי הפצוע, תושב עמנואל, עצר ברכבו באזור הכפר הפלסטיני נבי אליאס, שם נדקר, ולאחר מכן המשיך עד למעבר. כוחות מד"א טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים מאיר שבכפר סבא. נסיבות המקרה נבדקות.

(עדכון ראשון: 22:13)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיגוע דקירה בנבי אליאס סמוך לאלפי מנשה, נובמבר 2015. איחוד הצלה
בפיגוע נפצע גבר בן 48 באורח קשה מדקירה בבטנו/איחוד הצלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully