וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד האחיינים של אברג'יל: צפו בפיצוץ מטען החבלה

השניים, משה ודוד אברג'יל, מואשמים בהנחת שלושה מטעני חבלה בחולון, מחוץ לביתו של יריבם דור שמש, בניסיון למנוע השתלטות על פעילות המשפחה לאחר מעצרם של הדודים יצחק ומאיר אברג'יל

עריכה: יאיר דניאל

(יצחק אברג'יל הואשם בקבלת דבר במרמה, קשירת קשר והלבנת הון)

יורשי אימפריית הפשע של משפחת אברג'יל הסתבכו בגדול: פרקליטות מחוז תל אביב תגיש הבוקר (חמישי) כתבי אישום נגד האחיינים של יצחק ומאיר אברג'יל, האחים התאומים משה ודוד אברג'יל, בני 36, בשורה של עבירות חמורות. בין היתר, השניים יואשמו בהנחת שלושה מטעני חבלה מחוץ לביתו של יריבם, דור שמש, ברחוב הוגו ארנסט בחולון, וכן בירי לעבר ביתו - שניהם אירעו בשבועות האחרונים.

התאומים, המתגוררים בראשון לציון ובחולון, סומנו על ידי המשטרה כיעדים וכיורשים של מוטי חסין, ראש ארגון הפשע ממרכז הארץ, ושל יצחק אברג'יל, עם מעצרם של השניים בפרשה 512, שבה נעצרו בכירי עולם הפשע הישראלי. מיד לאחר המעצרים ההמוניים החלו מאבקי השליטה. במשטרה זיהו כמה מוקדי לחימה, אחד מהם באשדוד, כשאנשיו של שלום דומרני, שבחודש שעבר הוגש נגדו כתב אישום, ומשפחת לביא מרחובות, ניסו להשתלט על הפעילות של משפחת אברג'יל באשדוד. רק על רקע המאבק הזה התרחשו כמה ניסיונות רצח.

עוד באותו נושא

סופו של אברג'יל: 20 כתבי אישום הוגשו נגד עבריינים בכירים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ישתחררו בקרוב. אציק ומאיר אברג'יל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזירה השנייה הייתה במוקד הפעילות המרכזי של האברג'ילים, בערים בת ים, חולון, ראשון לציון ונס ציונה. בתוך פרק זמן קצר התגלו כמה מטעני חבלה, שלושה מהם התפוצצו כאמור ברחוב הוגו ארנסט בחולון, ליד גן ילדים הצמוד לביתו של שמש, שזוהה על ידי המודיעין המשטרתי כמי שמנסה להשתלט על עסקיהם של האברג'ילים באזור, עם מעצרם לפני כשנה. מטען נוסף התפוצץ בסמוך לביתו של משה אברג'יל בראשון לציון, ועל פי חשד המשטרה, היה מדובר בתאונת עבודה שבה המטען התפוצץ בטרם עת.

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
גם אנשיו ניסו להשתלט על הפעילות של משפחת אברג'יל. שלום דומרני/מערכת וואלה!, בני בן סימון

מכתב האישום עולה כי השניים רכשו רכיבים שונים להרכבת המטען, ביניהם מערכות הפעלה בשלט רחוק ייחודיות, מסוג "Beltzer", והרכיבו מטעני חבלה מאולתרים שיש בכוחם להמית אדם או להזיק לו. מטעני החבלה הורכבו מצינור אשר הכיל תערובת נפץ וברגים אשר שימשו כרסס להגברת הפגיעה. המטענים הונחו על ידי השניים, או על ידי גורם אחר, בפתח ביתו של שמש בשני מועדים שונים. מטען החבלה המאולתר הראשון אותר באקראי על ידי עובר אורח בכתובת מגוריו של המתלונן ובכך נמנעה פגיעה בחפים מפשע. מטען החבלה המאולתר השני, התפוצץ מבלי שגרם נזקים בגוף ונפש.

בידי הפרקליטות חוות דעת מומחה חבלה שלפיה בשני המטענים נמצאה מערכת הפעלה ייחודית של חברת "Beltzer". כמו כן נציג החברה העיד כי במהלך השנה האחרונה לא נמכרו מערכות הפעלה מסוג זה, אלא בחודש אוגוסט 2015 בלבד נמכרו לאדם חמש מערכות מסוג זה, אותו אדם הוא שקשר למעשה את שני האחים למעשה. לדבריו, הוא מסר את מערכות ההפעלה לאדם אחר, והוא מסר אותם לאחים תמורת 3,000 שקלים. בחיפוש שנערך במכשיר הטלפון הנייד של אותו אדם, נמצאה תמונה של מערכת ההפעלה ולצידה שלט מקודד. אבל ראיית הזהב נגד האחים היא בכלל ממצא די,אן.איי. על גבי סרט דביק שאיגד את אחד המטענים, התואם לשניהם, מעצם היותם אחים תאומים החולקים מטען גנטי זהה.

"החשודים לא בחלו ולו באמצעי המסוכן ביותר"

במהלך החקירה השקיעה משטרת מרחב איילון, בפיקודו של ניצב-משנה נתן בוזנה, מאמצים רבים. המשטרה נצמדה לאחיינים התאומים שסומנו כמי שעומדים מאחורי ניסיונות הפגיעה. במשך כמה שבועות פעלו בלשים סמויים שערכו תצפיות בסמוך לביתו של שמש בחולון מתוך הבנה של החוקרים בפיקודו של רב-פקד עדי ברקוביץ', ראש צח"מ איילון, כי הניח את המטענים ישובו ויפעל. במקביל, הופעלו אמצעים טכנולוגיים ייחודיים. החקירה נוהלה בשיתוף פעולה עם ימ"ר מרכז, שחקרה את הפיצוץ בראשון לציון, לצד מקרים נוספים באזור ראשון לציון ונס ציונה.

כמו כן, משום שהמטענים הונחו במקום עירוני, המאוכלס בתושבים רבים, דאגה יחידת החבלה של המשטרה לנטרול המטענים בזירות השונות ובכך למעשה, מנעה פגיעה קשה בנפש וברכוש. "מעשיהם של החשודים, שביקשו לפגוע במתלונן, הם מהמסוכנים שיש", מסר נצ"מ בוזנה. "החשודים לא בחלו ולו באמצעי המסוכן ביותר, קרי, הנחת מטעני חבלה, כשמדובר בשכונת מגורים והסיכוי לפגיעה באחרים רב".

בשבוע שעבר הפכה החקירה לגלויה והאחים התאומים נעצרו. מעצרם הוארך עד מחר, אולם הבוקר הפתיעה הפרקליטות כשהשלימה את הכנת כתבי האישום נגד השניים.

עו"ד אליקה לוין, הסנגורית של האחים, מסרה בתגובה: "חרף הראיות המפורטות בבקשת המדינה הורה בית משפט על שחרורו של אחד הנאשמים לפני כחודש, אוי לנו אם ראיית הזהב עליה המדינה מבקשת לבסס הרשעה היא ממצא דנ"א של תאומים זהים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully